Monday, March 22, 2010

Helgen i korthet...och våren på intåg...

Dålig bloggning i helgen, men vill ändå passa på att minnas;

I fredags var mitt största projekt att få tag på rektorn till den förskola där Tor ska börja. Jag kände nämligen att jag skulle vilja skola in en vecka tidigare än överenskommet, och efter några dagars försök att nå henne, så fick jag äntligen tag på hene...eller hon fick tag på mig efter att antagligen ha sett att jag hade sökt henne.
Jag ringde dessutom och pratade med en av fröknarna, (säger man så längre?...Dagisfröken heter det väl va?...Förken!), på den avdelningen där Tor ska bli inskolad, och vad härligt det kändes att hon verkade vara så urgullig och väl bemötande!...
Nåväl, fixat blev det och det utan problem.

Eftermiddagsmys i fredags =)
I lördags vaknade vi tidigt här hemma och jag kände att jag inte var riktigt bra. Lite krasslig kände jag mig så jag ställde in fikadaten vi hade på förmiddagen med en vän på stan, och tog det istället lugnt och vilade större delen av morgonen och förmiddagen, medans M var och hjälpte sin pappa med lite fix...
Men när jag och Tor hade vilat färdigt och vaknade, så var vi piggelina och eftersom solen sken ute och det stod plusgrader på termometern ville vi inte låta dagen gå oss förbi, så vi gick ut och undersökte världen...Det tog 20 minuter att traska bort till min mamma, för det är mycket att se och känna på för min lilla upptäcktsresande ;-)

















När M kom hem ville han att vi skulle hitta på något, och bestämde sig för att bjuda mig på lunch på Kinekullegården, så av bar det till ett soligt kinekulle, där vi avnjöt hälig buffé så vi rullade därifrån ;-)
Tor fick ingen egen tallrik, men åt däremot friskt från mig och M ;-)

Lattjade i pjamasen för att bli av med sista energin i lördagskväll, och somnade gott därefter.
Söndagen ägnade vi åt frisk tipspromenad på fömiddagen med vännerna Jessica, Conny och Elliot, innan vi for till svärmor och svärfar för att fixa med våra nya köksmöbler.
Eller nya är dem inte...De är handgjorda och lite äldre, och vi har fått dem då ingen annan ville ha dem när vi rensade ett förråd i januari, men åh så fina...och finare kommer de att bli när vi är färdiga. Vi grundmålade dem igår...och nu ska bara några lager täckfärg på så är de redo att användas i vårat nya hem ;-).
Våren är verkligen på intåg med allt vad den innebär för oss i år...
Flytten närmar sig, och snart är det dags för min skatt att skolas in på sin förskola...En underbar vår har vi framför oss, och kanske är det därför som det käns lätt för mig att börja tömma skåp, och packa ner i lådor...








3 comments:

Jessie said...

Förskolelärare heter det...
http://www.arbetsformedlingen.se/yrken/yrkesbeskrivning.aspx?iyrkeid=122

Jessie said...

;)

Linda said...

Haha...där ser man...jag tyckte att det lät fel med fröken...Den som frågar skall få svar ;-)...