Friday, September 17, 2010

Fredag...och några tankar om dagis

Hejsan Fredag!

Här har vi varit igång sedan tidigt i morses =).
Eftersom jag har spinning klockan 07.00 på fredagmorgonar så betydde det att Tor fick gå upp betydligt mycket tidigare än han är van vid, och åka iväg till dagis.

Här kommer en liten bekänelse om mina tankar kring dagis, som de är just nu;
Det går inte så bra med dagislämningen som det är just nu. Tor tycker att det är jobbigt och gråter massor när jag ska lämna, och jag måste försöka vara stark och gå därifrån och känna mig som om jag inte bryr mig...men det gör jag. Jag tycker att det är jobbigt att lämna min gråtande skatt och bara vinka hejdå, jag känner mig helt "coldhearted"...

Det är också många andra tankar som berör dagis som jag har i mitt huvud just nu...kanke är allt bara så nytt ännu?...
Jag har lite dåligt samvete för att det har blivit så "hoppigt" nu i början på hösten, men jag hoppas SÅ att det inte ska ha någon betydelse i fortsättningen...
Jag har också dåligt samvete för att jag redan har behövt krångla med schemaändringar, och jag vet att med de 2 jobben jag har,(där jag kan bli inringd på båda jobben), så kommer jag fortsätta att behöva ändra schemat...ganska ofta kanske tillochmed...
Dessutom har fröknarna påpekat de dagistider som Tor har, (De menar lite att det är för korta stunder han är på dagis), och jag kan känna att det är lite tidigt för att kunna bedömma om de passar honom eller inte, vilket jag tror att de kommer att göra när han väl får vänja sig vid dagis igen...
Dessuom tycker jag redan att han är många timmar på dagis i veckan, i förhållande till hur jag jobbar, och jag känner att jag gärna vill kunna ha honom hemma hos mig på förmiddagen innan jag ska jobba, så vi åtminstonde får lite tid tillsammans de dagar...

Det var en glad kille som hade ätit färdigt och gärna tvättade hände och mun innan vi åkte hem =)



Tor just nu:
Tröttis efter tidig morgon, och en hel förmiddag med lek och bus på dagis.


Jag är iaf oerhört nöjd med min träning hittills idag...
Det kom lite fler besökare idag gämfört med förra fredagen och det käns ju kul såklart, vi körde ett 35 minuters tufft spinningpass innan stretchen...
Efteråt tänkte jag att eftersom jag ändå var där, med laptopen uppkopplad och allt så kan jag ju lika gärna köra igenom mitt nya pass som jag satte ihop igår, så där tillkom ytterligare 45 tuffa minuter...och JA, jag kände mig lite "spagetti" i benen mot slutet av sista passet ;-)...men det kändes väldans bra efteråt när jag låg och tog igen mig i solariet.
I eftermiddag ska jag dessutom prova något nytt, (nytt för mig alltså)...Jag har bokat in mig på BodyPower för Mia på Korpen...Det ska bli jätteskoj, och jag ser fram emot härlig träningsvärk imorgon ;-)...
Ha en FAB fredag!
PoK/ Trasdockan

2 comments:

Anonymous said...

Att barn skriker när man lämnar de på dagis får ens hjärta att brista.
Man fäller många tårar när man vänt ryggen och går till bilen och ännu fler tårar kommer när man sitter i bilen och vet att man inte kommer att hämta sitt gråtande barn på flera timmar. Men det går bra och det går över.
Barn är mer anpassningsbara än mamma och pappa!
Men om du är orolig över honom, har du ringt in till dagis när du åkt därifrån så du får ett bekräftande att han har det bra?

//Ha en super trevlig helg

Linda said...

Tack för din komentar!...och en trevlig helg dig dig också!