Saturday, September 11, 2010

Bildkollage från Bulgarien!

Phu...NU äntligen är bildenra på plats...Massa bilder i detta inlägg, och låt mig då informera om att dessa bilder bara är en bråkdel av ALLA från semester ;-)


Jag började faktiskt på detta inlägget i lördags, men det har krånglat en del med bilduppladdningen och sådär på vägen, och tyvärr far man ju aldrig tid att sitta i lugn och ro, eftersom det så många andra grejer som ska fixas med samtidigt. Därför har jag inte hunnit färdigt förens nu...Men here goes!



Just påbörjad resa mot Göteborg och Landvetter...

Ett stopp på "Bögens" utanför Allingsås...

Tor och farfar tittar på flygplan medans vi väntar på vårat...

...och vi tog något glas innan bording

Tor innan bording

och väl på flyget somnade han...och sov HELA vägen till Burgas...
Dag 1 Fredag
Tor tog rejäl sovmorgon, så jag hann ner till gymmet...
...och sedan kunde jag och M skåla i champange på balkongen =)
Tor var väldans glad att han hittade IgglePiggle i sin båt på stranden...Tor åkte med honom varje dag =)
Jag och Tor på stranden
Svärmor, Tor och M i poolen
Vi bodde på 4e våningen...
...med utsikt över Sunny beach...
Shoppingrunda på morgonen innan stranden...
Vi tog "tåget" till Nessebar på kvällen för lite mer shopping och restaurangbesök.Sådanahär små söta "tåg" såg man typ hela tiden, de verkar fungera som någon sorts buss
Nessebars murar
Jag och M

...på restaurangen i Nessebar, där vi avnjöt GOD mat!
Dag 3 Söndag
I Frukostmatsalen

Shopping på förmiddagen på "Flowerstreet"

Poolhäng!
Poolen var egentligen ganska kall, så hela veckan föredrog vi 28gradiga havet...men denna bilden är tagen en av de få tillfällen som jag faktiskt var i poolen.
Barhäng med min frozwn stawberrydrink innan minigolfen

På kvällen fick jag och M lite egentid...Då gick vi till KFC ;-)
Dag 4 Måndag
M och Tor framför vårat hotell
"Grand Viktoria"
Familjen på stranden
Ännu en shoppingrunda hanns givetvis med innan middagen
Jag utanför "Bar Amigo" på strandpromenaden

Restaurang " The Castle"

Dag 5 Tisdag
På förmiddagen åkte jag, M, Rodin och Karolin till Adventure Aquapark där det fanns massa livsfarliga waterslides, strömmar, vågmaskiner och annat skoj!
...och eftermiddagen fick jag allderes för mig själv...och jag spenderade den givetvis på starnden ;-)

Jag och Tor fick lite mor och son-tid...

Tor fyllde 18 månader och vi firade på Al à Carte restaurangen "Kristall". Vi passade också på att fra svårmors kommande 50årsdag...
Dag 6 Onsdag
Hela onsdagen spenderades med lek, bus, sol och bad på stranden...
Onsdagkväll och det var dags för restaurangbesök...
Jag och M på "La Bamba"
Svärfar hjälpte trollkarlen att underhålla
Dag 7 Torsdag
Sista dagen på stranden skulle njutas, innan det bar av till kalla sverige...
Jag solade och badade fram till klockan 3...
...innan jag smet in på tatuerar/pircing-studion som låg på hetellet, för att göra om min piercing.
Som jag hade längtat efter det!

Sista måltiden innan hemfärd fick bli McDonalds

Sedan var det dags att återvända till hotellet och vänta på bussen som skulle ta oss till flygplatsen...

Nu när jag skriver så käns det som jag har missat massor mer skojiga saker att dela med mig av.

Men huvudsaken är att det framkommer;

VI HADE EN UNDERBART HÄRLIG SEMESTERVECKA I BULGARIEN!

9 comments:

Åsa said...

Hej! Vi funderar på att boka en resa nästa år i augusti på det hotell ni bodde på: Blue Star Grand Victoria. Bodde ni All inclusive? Hur funkade det i såna fall? Var ni nöjd med maten och servicen? Vad kan du berätta i övrigt om hotellet?

Anonymous said...

Åh vilka fina bilder,ser ut som ni haft det lovley,gött!! Får se till å få ihp en date snart!! Kram på rej!

Anonymous said...

D va jag som skrev ovanstående =))

Ida said...

Men herregud va händer,han vill inte få med mitt namn här datorn,men det är jag Ida som har skrivit =)))))

patricia said...

Åh va kul att se bilder från resan! Ni verkar ha haft det underbart! Ska bli kul att träffas idag och få höra mer detaljer =) Ses snart!!!

Linda said...

Åsa; Ja, vi var nöjda med maten och sevicen...Jag vet inte hur ni har det i er familj, men eftersom vi hade småbarn med oss så var det mycket uppskattat av mig och min sambo att det var många utav m,atsalspersonalen som gärna tog på sig ansvaret att gå runt och kika lite tillsammans med Tor, så vi vuxna fick äta upp i lugn och ro. Restaurangen verkade populär och det var ganska så trångt vid buffén vissa tider under serveringstillfällena, men det gick bra...dock så fick vi höra att åker man under högsäsongen juni- augusti, kan det nästan vara FÖR trångt...och det förstår vi eftersom vi åkte i såklallade "lågsäsong".
Ibland struntade vi i lunchbuffén och betällde istället in något vid någon av poolbarerna (caférna), De har en mycket bra "snack"meny som fungerar utmärk om man vill ha någon lättare lunch!


Hotellet låg strax intill stranden och strandpromenaden, så ville man ligga och sola (gratis), vid poolen...kunde man ändå gå och bada i havet på nolltid om man föredrar det mot poolen.

(man kunde också hyra kärra till barnet om det är aktuellt i ert fall, och det var jättesmidigt kan jag säga, kostade 300:- för hela vecka, och var absolut värld det!)

Jag kan verkligen rekomendera Gran Viktoria och deras All Inclusive!

Åsa said...

Tack Linda för att du tog dig tid att svara så utförligt på mina frågor! Vi har inte så små barn som du har, mina hinner bli 11 och 14 innan vi reser iväg. Blev så tveksam till att boka detta resmål när jag läste vad en kille skrev. Han tyckte maten var oätbar och åt därför på andra restauranger trots att de hade All inclusive. Tack än en gång!

vbf said...

Jättefina bilder. Ni ser ut att ha haft det gott.
VAR är korten på dom SNYGGA badbyxorna????? ;-)hihi

Linda said...

Åsa, Vissa maträtter som de serverade var kanske inte vad jag är van att äta, och därför var det mycket som jag inte smakade på...men de hade alltid många alternativ, och föll inget en i smaken fanns det alltid pizzabuffé, någon sorts pastarätt som oftast var helt ok, pommes, och helt underbar sallads och fruktbuffè...HELT OK i mitt tycke iaf!...