Thursday, September 30, 2010

En väldigt lycklig dag!

I sommras skickade jag en ansökan till det äldreboendet där jag tidigare varit timanställd, om en helgtjänst, 50%, tillsvidare...

Idag fick jag ett samtal på jobbet, det var områdeschefen från just detta äldreboende, som sa att hon erbjöd mig tjänsten! =D...
Det tog inte lång tid för mig att tacka ja...Det är ju för guds skull en tillsvidaretjänst!

Idag är jag very happy!


Som grattis hade M föpt ett fint paket till mig =)
Han blev minst lika glad som mig ;-)
Tack Älskling!

10 comments:

patricia said...

Åh va spännande! Berätta mer! Grattis igen gumman!

svärmor said...

grattis grattis grattis.Någon gång vänder det.Jag blir så glad för din skull.Synd för dom som du jobbar med nu som mister en trevlig arbetskamrat

Linda said...

Tack ska ni ha!

Patricia; Det är en helgtjänst, vilket kommer innebära att jag jobbar mina 50%, (20 timmar/ veckan), varje helg, och är helt ledig på veckodagarna. Jag har ju varit timmis där i några år, så de vet ju vem jag är...och eftersom jag inte hade varit på någon intervju, så blev jag RÄTT SÅ chockad när hon ringde till Smaragden idag =)...

Anette; Ja, det vänder för den som kämpar för något, och jag har ju kämpat, och tycker verkligen att jag har gjort mig förtjänt av detta =)...Ska såklart bli lite vemodigt att sluta på Smaragden där jag är nu eftersom jag trivs så, och de vänner man har sakffat i personalgruppen där, hoppas jag ändå hålla kontakten med =)...,och åh, andra sidan vet jag ju att jag kommer till ett helbra ställe också =)...

patricia said...

Åh men det låter ju kanon! Då kan du va hemma med Tor eller hur har du tänkt göra?
Jag förstår att du blev chockad. Det är inte varje dag nån ringer och erbjuder jobb =) Åh va kul....skönt med en fasttjänst!
Hur blir det med din tjänst på Smaragden nu då?
Carina måste ha blivit förvånad när du berättade =)

Lena Askerlund said...

Grattis gumman!
Mamma är så stolt över dig. Du är verkligen värd detta!

Linda said...

Patricia; Chefen är ju på semerter för tillfället så vikariechefen har fått ta ställning...och min blivande chef hade ringt och pratat med henne redan igår om detta, och de var bara glada för min skull =)...det handlade dessutom bara om tre dagar som behövde lösas på mitt schema, och de tog Anna.K.
Vet inte om min tjänst kommer att tillsättas med någon ny, men om det gör det, är du intresserad? ;-)

Tack mamma!

patricia said...

Ja synd för dom bara att mista en så bra tjej! Men så är det ju ibland =) När börjar du då? Va spännande det måste va! Är riktigt avundsjuk!
Hmmmm jag vet inte om jag trivs så bra där men det är klart skulle din tjänst komma ut så skulle jag söka! Absolut! Ett jobb är ett jobb. Kanske borde ringa Carina och visa intresse?!

Linda said...

Ja, men som sagt, de vänner jag har funnit bland personalen där, så kommer jag att försöka hålla kontakt iaf =)
Ja, ring Carina iaf, hon är tillbaka nästa vecka tror jag =)...
Den 23e börjar jag, på min självaste födelsedag =D...

Ida said...

Gud va kul!STORT GRATTIS gumman =D nu fatta jag va du mena på mailet på fejjan =) fika el bad dag får vi boka in framigenom! Kramar!

Linda said...

Tack Ida! =)...