Monday, September 20, 2010

"Bad mama"

Idag var jag inte upplagd för att lämna Tor på dagis...det har jag känt hela helgen, men i morses kändes det extra jobbigt...Jag fick verkligen hålla tillbaka tårarna när jag körde honom till dagis i bilen, och han diggade glatt till "Old Time Rock´N Roll"...(för övrigt enda låten som tillåts att lyssna på i bilen när Tor är med ;-)... Det käns som jag bryter hans förtroende varje gång jag lämnar honom där...även om jag på ett possitivt och glatt sätt berättar och förbereder för honom att nu ska han ju åka till dagis...JOBBIGT!

Kanske för att jag visste att jag skulle lämna lite tidigare idag än vanligt,(iochmed att jag skulle ha spinningen idag), och sen inte se honom mer idag eftersom jag jobbar ikväll så hämtar min mamma honom på dagis och han sover ju när jag kommer hem ikväll...
Jag har inte fått knappt någon tid med honom idag =(...

Tor kommer säkert att sakna sin pappa också...M åkte tidigt i morses på 3-dagars-kurs till sthlm och kommer inte hem förens sent på onsdagkväll...

Ibland känner jag mig som en "bad mama", när jag inte kan ge min son mer rutin...

4 comments:

annett said...

snälla Linda,du får inte känna dig som en dålig mamma.Jag förstår dig men han vänjer sig säkert snart igen.Annars får väl farmor ta pension

Linda said...

Jag vill ju bara att han ska få känna trygghet...Tryggheten på dagis kommer väl...men vägen dit käns just nu låång, och det käns som det är lite mitt fel att det har blivit så "hoppigt"...

patricia said...

Så får du inte känna gumman! Förstår att det är jobbigt men han har det säkert jättekul sen när du går. Kram!

Linda said...

Jag hoppas verkligen det, patricia, och det stämmer säkert! Tack för era komentarer!