Friday, July 5, 2013

Morgongymnastik? Ne, bara lite tips...

Godmorgon bloggisar!

Nej!, jag har inte redan varit iväg till gymmet denna morgon, det tar jag och Beby i eftermiddag när jag har hämtat honom.

Dessa bilder är från träningen på SATS i tisdags, då jag körde ben, och fick även in lite gluteus-övningar!


Jag tänkte dela med mig av en ny gluteus-övning till Er här på bloggen.
Den bränns! :-D

Häng över en bänk, med höften så att benen kan hänga rakt ner mot golvet, (man kan lägga under en gummi/eller trä platta om man behöver mer utrymme), knäna ska vara fria från golvet.

Aktivera gluteus och baksida lår, lyft benen så högt du kan mot taket, håll ihop benen och fötterna, första setet.

För att få lite variation, sära på knäna men håll fortfarande ihop fötterna när du lyfter benen så högt du kan mot taket, andra setet.
Eller om man vill köra ihop, isär, varannan repetition så går det också bra.
Lycka till!

...kom ihåg att squats är ändå en kvinnas bästa vän ;-)...

Nu har Tor just kommit in till mig här efter att ha vaknat.
Då kör vi, full fart hela dagen ;-)...

PoK/ Trasdockan


No comments: