Wednesday, July 10, 2013

Back @ work

Hej bloggen.
Slut på semester!

Det har varit dåligt med blogginlägg senaste tiden.
Inte utan mening. Jag har känt att jag behövde lite distans till bloggen. Men så gott som möjligt så har livet fortsatt som vanligt.

Enda skillnaden, som jag inte känt mig redo att skriva om här på bloggen förens nu, är att jag och Danne inte längre bor ihop.
Jag flyttade förra helgen från våran lägenhet, hem till min pappa.
Där kan jag och Tor bo, tills vi landat och jag hittar en ny lägenhet där vi kan bo, landa och trivas, jag och min skatt.
Jag och Danne är dock INTE helt separerade. Vi är tillsammans och trivs gott i varandras sällskap när vi ses, dock fick vi ju lite distans till varandra, vilket kanske var välbehövligt, förra veckan.
Vi tänker som så att vi ska se hur det fungerar för oss att bara inte bo och dela vardagen tillsammans.
Vi kanske är ett sånt par som helt enkelt ska ägna oss åt varandra och bara göra de trevliga, mysiga sakerna.

Egentligen skulle jag ju ha semester till på lördag, men eftersom denna veckan, rent tekniskt, inte är min semestervecka, så blev jag tillfrågad att jobba idag, och det kändes inte helt fel att tacka ja.
Och med facit i hand, så var valet inte så dumt. Fint väder har vi blivit bortskämda med, och idag regnar det och är kyligt, så jag har inget emot att vara här på jobbet ;-).

I övrigt så har jag spenderat de 2 senaste dagarna på bästa sätt. I måndags var det ryggens tur att smiskas på gymmet, sedan en härlig eftermiddag på stramden tillsammans med Danne <3, nästan som nykär ;-)...
På kvällen umgicks jag med min vän och PT, Stefan, och hans vänner Camilla och Eddie som är på besök.
(Camilla har jag ju nämnt här på bloggen förut, hon är ju min coach inför tävlingen).
Vi grillade och hade filmkväll. Perfect sommarkväll :-)

Igår blev det benpass, (som för övrigt ger dig till känna i både lår och rumpa idag), med Stefan, sedan gav jag mig ut på en härlig mc-tur med Stefan och Eddie på eftermiddagen.
Glass ute på Läckö och strög i staden, innan ännu en grillkväll med PT, coach och trevliga människor ute på landet.

Trots att min semester inte blivit som det från början varit tänkt, så måste jag säga att den har varit till belåtenhet. Jag har levt vidare, gått till gymmet, skött min träning, umgåtts med människor som jag trivs med och faktiskt mått bra.


Ingen skit kan dra ner denna starka kvinna som jag själv anser mig vara idag!
Jag vet vad jag vill, jag vet vad jag måste, och så länge JAG vet, skulle jag aldrig välja att leva efter normer som jag inte kan stå för.
Alla människor äger lyxen att designa SITT eget liv!
Glöm aldrig det bloggisar!

Efter jobbet idag ska jag fara och hämta min älskade skatt som har varit hos sin farmor några dagar.

He's My son, and he makes me shine...


Have Fab bloggisar!
PoK/ Trasdockan

No comments: