Monday, July 15, 2013

Ännu ett steg i livet...

"Livet är som att cykla, man måste vara i rörelse för att hålla balansen.", så sa en gång allas våran kloka farbror, Albert Einstein.
Det finns så mycket sanning i det ordspråket!

Ikväll när jag hade hämtat Tor åkte jag och han för att köpa en ny cykel till honom. Jag hade ju lovat att han skulle få en cykel.
Han ville ha med stödhjul, man jag sa nej. Det är faktiskt dax för honom att lära sig cykla på riktigt nu.

Det var en stolt kille som kom hem med nya cykeln till morfar, här skulle det cyklas minsann!!
Morfar fick snällt komma med lille Tor ut, och med hemmalagad hamburgare i ena handen, och den andra som stöd under sadeln, bar det iväg...
Fram och tillbaka, hit och dit, runt och runt i trädgården.
Vid flera tillfällen cyklade Tor själv..., nåväl, några meter iaf ;-), han kommer lära sig att cykla jättebra inom en mycket snar framtid :-)
Min skatt var så glad <3

Jösses, jag kommer ju tillochmed ihåg när jag själv lärde mig att cykla...
Det är en självklar del i livet, och Tor är behöver ta det steget nu...

Morfar och Tor

No comments: