Wednesday, August 17, 2011

Värdefullt...



"Tiden som är nu kommer aldrig komma igen"...

Tor befinner sig i en ålder där mycket händer omkring honom, (det kommer jag som förälder alltid tycka), men jag kommer inte alltid att tillåtas vara en del av allt som händer. Därför tycker jag det är så värdefullt att kunna spendera så mycket tid tillsammans med min son nu.


Det är nu som jag har möjlighet att få vara en del av hans liv och utveckling...om några år vill han förmodlingen inte hänga med morsan på dagarna längre liksom ;-S...


Jag har nämnt det i bloggen förut; Många frågar mig hur jag kan välja att jobba varje helg, hela året...och det är dagar som denna som gör att jag vet exakt varför.

Tor älskar att leka tillsammans med mig. Vi har varit på lekplatsen i 2,5 timme idag, byggt sandslott, haft en koja, åkt rutchkana, gungat, lekt tafatt...


Det kanske låter enkelt och inte så märkvärdigt...men för mig kommer minnen som dessa att alltid finnas...

Därför är all tid med Tor, oavsett om det är hemma i trädgården, framför tven, på lekplatsen, på badhuset eller på fikadate tillsammans med vänner..., alltid lika värdefull...


Jag kommer ha många minnen att återvända till och njuta utav, när tiden kommer för honom att skapa egna minnen...

3 comments:

farmor said...

du är en klok mor du linda.Bättre får han det inte,att ha tid med sina barn är det viktigaste som finns.Som sagt så blir de stora fort.Jag själv ångrar jag inte att jag jobba kvällar och helger när mina var små

Lena Askerlund said...

Så underbara tankar du har min kloka dotter. Härligt att du och Tor har så roligt ihop, att du uppskatter tiden med honom. Säkert kommer tiden du ger honom med aktiviteter och ditt förhållningssätt att prägla honom på bästa sätt.

Elin said...

Mycket fint skrivet! Jag kan bara hålla med :) Kram