Saturday, August 20, 2011

Höstfeelings

Godmorgon Lördag!...
Jag och Tor har vaknat för ca halvtimmen sedan, och M är på jobbet för att fixa lite med en bil =)...När han kommer hem, blir det mysig frukost =).

Jag ser fram emot jobb i helgen. Det ska bli mysigt...Jag tänker tända lite ljus med de äldra och mysa till det på avdelninge =)
Det är nog något med den här höstkänslan som får mig att känna något slagt mysigt i tillvaron ;-)...och det faktum att jag och M har en vecka i Spanien framför oss, gör det enklare för mig att acceptera denna höstfeeling som jag har...
Jag känner också någon slags extra energi nu...(kanske som tecken på en lättnad och lite befrielse efter jag nu har fått MC-kortet), så på min rast idag, tänker jag ta en härlig prommis...hoppas bara vädret håller upp då =).

OBS; Varning för mera MC-tjat ;-)...(för de som tröttna by now ;-)
För det är ju så, att även om jag har älskat denna sommaren och de många timmars MC-åkning som den burit med sig...så har detta med MC-kortet också känts lite som en underliggande stress...jag menar, man ville ju lyckas med uppkörningen innan de stänger MC-uppkörningarna för i år, (eftersom det är säsongsbaserat), annars hade jag ju fått vänta till nästa vår med uppkörningen =S...
Jag hade inte hört om NÅGON överhuvudtagen, som tagit MC-kort de senaste 5 åren, som hade klarat det på första uppkörningen...jag har tillockmed hört om flera som har fått köra upp 2-4 gånger!!=0...och några har då fått vänta till nästkommande vår...
Det var min mardröm, och jag undrade om jag verkligen skulle vara ett undantag...
Det var jag ju!!!, för jag klarade ju den faktiskt på första uppkörningen =)
Jisses vad jag tjatar om det där MC-kortet...men jag är SÅ glad, och jag bara måste få bearbeta och dela med mig av denna happy feeling här på bloggen ;-)...
Det är ju trots allt en dröm som jag har haft i många år, sedan jag var barn/tonåring...men som jag vid några tillfällen i livet, verkligen har tvivlat på att verkligen få tid och möjlighet att uppfylla någongång. Jag är oerhört stolt över mig själv =)


Ha nu en GOD lördag kära bloggläsare!
PoK/ Trasdockan

No comments: