Sunday, October 18, 2009

Lättad mama...

I många dagar har jag varit trött, ledsen och frustrerad då jag inte har vetat vad som brytt min älskade son. Sömnlösa nätter har blivit en vana, och griniga dagar då vi alla har varit trötta efter nätterna är vardagsmat här hemma för tillfället.
Jag har misstänkt att antingen tänder eller magen har varit problemet, men då jag varje dag har känt efter, och tittat efter tänder i Tors lilla mun, men inget sett eller känt, så har jag bara blivit mindre klok på bemkymmrets grund, oroande såklart.
Men NU, när vi 3 satt och fikade i köket så lekte jag "indian" med Tor, och slår fingret för hans mun medans han bara låter, (det tycker han är kul), plötsligt "bet" han tag i mitt finger och jag tyckte mig känna något vasst, och mycket riktigt, Tor har fått sin förta tand!
Jag kan säga att det är en lättad mama som skriver på bloggen just nu, och min oro för att något annat skulle vara fel har släppt, och jag tror att även Tor känner det.
Orolig mama= stressad och spänd mama= ingen bra mama...
Sömnlösa nätter lär vi få fler av, men något som man vet anledningen till, är ju alltid lättare att ha förståelse för...
Skuggan av en trött, frustrerad mama, och en trött och besvärad bebis, förra natten.

3 comments:

Anonymous said...

Vad skönt att veta va det har varit=) Ni får pussa faster lilla plutt på namnsdagen imorgon. Är i stockholm på kurs en vecka annars hade vi kommit förbi, men han ska allt få en liten namnsdagspresent när jag kommer hem! Ha det så bra!

annett said...

skönt att lille plutten fått sin första tand. Då kan han snart äta det mesta. Passa på att rasta dig när tor sover. Skit i städningen. Längtar efter er,men känner mig inte okey,så besöken får vänta. kramar

Linda said...

Ja så skönt att äntligen få veta vad problemet har varit...Jag trodde liksom att tänderna skulle både kännas, (svullnad), och synas, (rodnad), och inte att de skulle "smyga sig på", på det viset.
Ni är välkommna när ni kommer. Tor tycker ju alltid att det är kul att träffa nån mer än "gammla vanliga mamma" =)...