Monday, November 14, 2011

Grazeful Familylife...Not always!

Jag vill bara säga godnatt här på bloggen.
I morses har jag ringt ett lite jobbigt samtal faktiskt, men ett samtal som jag och M i helgen kom överens om att vi borde ringa.
Det har cirkulerat som huvudbry i mitt huvud under dagen...Träningen var därför nödvändig för att ventilera mina tankar.

Jag och M känner att vi behöver viss stöttning i vårat föräldraskap just nu.
Så efter ett samtal med våran BVC-sköterska så ska vi nu få gå och träffa en psykolog på Familjehälsan.
Tor är tveklöst på väg in i en trotsperiod och vi behöver tillsammans stärkas inför detta.
Efter samtal från dagis om deras observationer så är det tydligen så att Tor inte riktigt har hittat rätt i sin roll på dagis fortfarande, (vilket faktiskt kom som helt oförutberedd "smäll på käften" vid utveckligssamtalet för några veckor sedan), men givetvis väcker det en del tankar och funderinga,...
Ni som har följt bloggen vet ju, att vi allderes i början av hösten hade vissa problem vid lämningen...dessa har tydligen övergått i mer utmärkande situationer under själva dagisvistelsen då jag och M inte är närvarande...
Kankse är det inte så allvarligt, men känslan för mig och M att ändå få ge uttryck åt våra funderingar och kanske få med några tips och tankar hem att jobba med, kan inte sluta annat än positivt, oavsett.

Man kan vrida på alla situationer som uppkommer i livet, och välja hur man vill se på dem.
En del situationer och händelser, (antagligen genom hela livet), kan ibland kännas som att man tagit in på fel väg och hittar inte bromsen, (förstår ni vad jag menar när jag skriver så?)...
Även om det kanske iband kan kännas som man är svag och maktlös i vissa situationer, så finns det hjälp att få...hjälp som är menad att tas till nytta...
Det värsta misstaget man kan göra är att ignorera sina egna och sin familjs behov, istället för att acceptera dem och göra något åt dem...innan det är för sent.

Familylife in all it´s graze...Men kom fan inte och säg att det är lätt alltid...



Nu då... ;-)
God Natt Bloggen!
PoK/ Trasdockan

2 comments:

Linnea said...

BRA! och modigt att ni vågar ta tag i det! Hoppas det ordnar upp sig för er snart! KRAM

Linda said...

Tack vännen!...Längtar efter dig! kram!