Saturday, November 19, 2011

Bla bla b la, on A staurday night...

God afton Lördag!

Hoppas ni har en riktigt mysig Lördagskväll.
Jag spenderar min i ensamhet här hemma, väl behövt kan jag säga...ska faktikst snart krypa ner i renbäddade sängen, läsa, och sedan sova =).
M är på julfest med sitt jobb, och Tor sover hos sin farmor =).
Jag känner tydligt av att jag har jobbat bra mycket den senaste tiden, och ensamheten och tystnaden här hemma just nu njuter jag av.

Spin/Pilates-passet idag gick bra, men det gav knappast någon energi, tvärtom sög ut den sista energin jag hade och jag fick knappt gaffeln till munnen när jag väl skulle äta lunch på jobbet...
Ska jag fortsätta jobba en och annan natt emellanåt måste jag skärpa till mig med maten också, för jag slarvar fruktansvärt mycket med matintaget när jag jobbar natt...
Det är som att kroppen blir för trött så den lixom stänger av hungerkänslan och jag glömmer helt av att äta = inte bra när man tränar så som jag gör =S

Vill ni föresten veta hur mötet med psykologen på BVC blev?
Det gick bra, och det kändes som en lättnad att få tala vid henne, tyckte både jag och M.
Vi diskuterade dagissituationen och allt jag från början ville höra var ju att "Detta betendet är helt normalt", vilket hon också förklarade för oss att det var för ett barn som är 2 år och 8 månader.
Dessutom fick vi en och annan input från henne som gör att vi kan vända på en del av frågorna, och inte bara ta på oss som föräldrar alla dessa negativa händelser som har varit på dagis.
Nu ska iaf jag och M be att få ett till samtal med dagis så att vi tillsammans med personalen kan jobba för att Tor ska trivas på dagsi...Det är ju viktigt för alla =).

Ne, Godnatt nu bloggen!
PoK/ Trasdockan



New nails by Fabulous Fabiola

No comments: