Thursday, November 24, 2011

Lyckohantering...



Idag är en bättre dag, än igår...
Jag har kommit på att som människa ställs man många gånger inför situationer genom livet där man måste hantera sin ilska och frustation...men faktiskt så är det ju också så att man ibland måste ägna lite tid åt att hantera sin lycka och glädje i vissa situationer...


Ibland käns det som att det händer mycket i livet på en och samma gång, och dagar som sådana, måste man få tillåtelse att bara gå in i sig själv, fokusera och hantera.

Även om händelseran är positiva.
Igår fick jag ett glädjande besked om att jag ska vara och jobba en del på mitt gamla jobb, (inom psykiatrin om ni minns), och samtidigt som jag känner oerhörd lycka över det, så kändes det just igår som att jag ibland tackar ja till saker, och tänker efteråt...Det var så igår...Jag tackade ja i ren lycka, och efteråt ägnade jag dagen åt att fundera och känna efter i mig själv, så jag verkligen tog rätt beslut ;-)...Det gjorde jag...Det visste jag, men ibland måste man få tid att hantera även sin lycka =).

Tur att vi hade advetspysseldag på jobbet igårkväll med smörgåstårta och mina goá arbetskamrater, så jag fick lite mys i allt funderande =)


Hope you are handeling happyness today!

PoK/ Trasdockan

4 comments:

Ida said...

Grattis,va kul =)

Linda said...

Tack Ida! =)

patricia said...

Ska du jobba på Smaragden igen???! Kram =)

Linda said...

Ja, vännen. Jag kommer att vara en del på Smaragden nu =)...