Sunday, December 15, 2013

Söndagsblogg

Heeej bloggisar! :-)
Det blir ett litet söndagsinlägg här på bloggen ikväll! Men jag får be om ursäkt för dålig bloggning i helgen för övrigt.

Jag har jobbat färdigt min helg nu, (gjorde ju 7-16), denna helgen också, så efter jobbet idag kom jag iväg och körde ett benpass på gymmet, och löpning givetvis. Kändes riktigt bra idag faktiskt :-)

Sedan i fredags har dagarna känts mycket lättare. Det är glädjande, däremot har jag utsatts för frestelser på jobbet hela helgen ;-)...godis, nybakade chokladkakor, lussebullar etc...
Därför bestämde jag mig att baka några "juliga" och dietvänliga muffinsar nu ikväll ;-)

Dietmuffins med saffran och kanel 6st
 (ca 474 kcal)
Här får ni receptet;
Flytande äggvita 2dl
Proteinpulver vanilj 30g (1dl)
Fiberhusk 1dl
Bakpulver 2tsk
Sötströ 4 msk
En halv påse saffran

Grädda i 175 grader i ca 10-15 min
(Jag öppnade muffinsarna och strödde i lite sötströ och kanel)

För övrigt så har det ju gått över en vecka på dieten nu. Jag har valt söndagmorgon att väga mig, och idag visade vågen -0,5 kg sedan förra söndagen :-)... Käns bra.

 

No comments: