Monday, December 2, 2013

Being Fit i so much more...

Hej bloggisar!
Jag är på jobbet, har lite rast nu och bara njuter!
Jag slutar 14.00 idag och glädjer mig så att jag hinner iväg till gymmet en sväng i eftermiddag, för som vanligt är min dag fullbokad ;-)
Ikväll har jag fixat vikarie till mina spinningpass. Själv ska jag på julbord med arbetskollegorna.

Jag hittade en bild på IG. Den stämmer så jävla bra tycker jag!
Jag får faktiskt en del frågor vad gäller träning och kost, både från bekanta som smsar mig, och vill komma igång. Dessutom på mail, från en del av er bloggläsare och på IG ibland, från någon följare.

The simpel and honest truht is!; Du kan inte bara ändra kosten under en månad och träna nån gång i veckan, för att hålla en "fitnesslifestyle". Inte heller för att hinna förändra din kropp.
Jag är absolut ingen expert!, jag vet inte ens alltid vad som passar mig och min kropp helt.

Fu*k jantelagen!
Jag är sjukt stolt över hur jag har förändrat min livsstil och med den, även min kropp!
Jag skäms inte för att jag prioriterar och värderar min egentid och spenderar den på gymmet.
Jag vet att jag inbland, (inte ofta), men ibland, har fått kommentarer om att jag upplevs vara ute efter "den perfekta kroppen".
Jag får tacka för det, eftersom NI som påstår det, tydligen verkar tycka att det är just dit jag är på väg ;-P...

Så är det dock inte!
Jag är sjukt nöjd med min kropp, absolut! Och jag är inte rädd för att framhäva det, min kropp och min fysik är ett tecken på målmedvetenhet, självkontroll och diciplin.
Hårt arbete, envishet, ett "jävlaranamma", och bevis på att jag är en person som INTE ger upp!

Jag har tillockmed fått höra att mitt tävlingssatsande, inte "passar en småbarnsföräldrer"... Om ovanstående
beskrivning inte skulle passa på vilken människa som helst, så feel free to object!
Men i min värld så ser jag inte hur detta skulle påverka min son negativt!
Varför skulle jag ge upp drömmar och mål i mitt liv vara för jag har barn!?...
Vad lär det honom i framtiden, som skulle  vara så mycket bättre?


Min kropp är ett skal, och may so be!, en vältränad och stark kropp, innehåller ett vältränat och starkt sinne!


Something to think about!

PoK/Trasdockan

No comments: