Monday, December 30, 2013

It all happend so fast!

Hej bloggen!
Jag är på jobbet, (har lite rast nu), och väntar på att bli uppringd av Vårdcentralen. Jag mår dock bra, trots omständigheterna.

Såhär ligger det till;
Igårkväll när jag åkte hem från jobbet så var jag med i en trafikolycka.
Jag körde på huvudled, och i en av stans korsningar kommer en bil från korsande gata i full fart, och kör in i sidan på min bil.
Jag har, (som det verkar), klarar mig med en redig bula i skallen och huvudvärk, då jag for med huvudet i glaset på förarsidan, och en redig chockreaktion.

Värre är det med min bil som nu står i stan, i väntan på bogsering, med en totalt skjuven och prejad hjulaxel och totalt avböjt däck! Jag fick inte upp dörren så fick lixom krypa ut på passagerarsidan.

Väntar på samtal från vårdcentralen nu, så jag får komma dit och bli undersökt iaf, OM det skulle vara så att jag får problem med nacke eller så i fortsättningen, så finns händelsen iaf dokumenterad.

Den andra föraren klarade sig helt utan fysiska skador men blev mer chockad och ledsen i situationen än mig.
Denne är medveten om att det är denne som har gjort helt fel, då den hade väjningsplikt och körde mycket för fort.
Dennes bil fick dock en totalt snedvriden front och motorhuv.

Jag har sovit dåligt inatt, vaknat många gånger, men trots trötthet och en, får ändå säga, hanterbar huvudvärk, så mår jag bra. Jag är på jobbet, och har tankarna att fokusera på jobb istället för att älta olyckan.
Lite skärrad fortfarande över händelsen, allt gick så förbannat fort, och jag tackar änglarna som var med mig och den andra föraren vi kollisionen, att VI inte skadade oss mer allvarligt...och min första tanke var, hur tacksam jag var att inte Tor satt med i bilen! Phu!

Fortfarande något omskakad och skärrad Trasdocka.

Ta hand om Er och varandra!
PoK/ Trasdockan

2 comments:

annett said...

sicken tur i all otur att du klarade dig så bra. Men var rädd om nacken nu i början så du slipper det onda senare.Många kramar

Linda said...

Ja, jag hade änglarna vid min sida just då. :-)