Thursday, December 1, 2011

Life...

Hejsan!

Jisses, dagarna går så fort, liksom vagnarna på ett tåg över järnvägsöverfart...

Jag hann ju inte ens uppdatera bloggen om våran fikadate som vi bjöd vänner till igåreftermiddag.


Barna höll högt tempo och vi mammor hängde på så gott vi kunde...

Tänk att innan varje fika/playdate har mjan någon sorts fantasiförnimelse om att vi mammor ska sitta i lugn och ro och fika och prata, medans barna leker lugnt och snällt tillsammans...

Lika ofta får man bli varse att det blir inte alltid som man tänkt sig ;-)

När våra vänner fart hem och M kom innaför dörren fick jag skynda mig iväg då jag trodde att mitt möter med styrelsen på Korpen skulle börja inom en halvtimme...All stress för att komma till Korpen och märka att klockan var en timme tidigare än jag trodde...Förvirrad mama ;-)...


Nu ska jag och Tor titta på årets första avsnitt av julkalendern ;-)...

PoK/ Trasdockan


Under de 5 lugna minuterna ;-)



6 comments:

Ida said...

ha ha så sant så sant,dom är intensiva dom små liven d ska gudarna veta =) sötisarna! Men tack för mysig dejt får vi göra om snart igen! Take care so long kramar!

Linda said...

Ja, de får ju chans att leka av sig iaf...Ja, en date snart igen =). Ha nu en riktig skön andra-advenst-helg. kram

Sofia said...

Tack så mycket! Det var jättemysigt! Klart de ska leva rövare, det är ju det barn gör, hjälper mamma och pappa med tålamodet... Eh.
Ni får himla gärna komma hit nån dag med, vi har ju också en övervåning att krascha ;)
Vart hade du köpt kaffet förresten? Tyckte det var gott såhär i juletider!
Kram från oss.

Linda said...

Tack Sofia, Kaffet är köpt på Falbygdens ost =)...Fanns massor med smakvarianter att välja bland...Smörkola, vanilj, apelsin kademumma etc ;-)...Vi kommer gärna en dag på lite mysfika...Ser redan framför sig hur allt flyter på i lungt tempo, kaffedoften kittlar i näsan och barnas skratt från övervåningen är mjukt och glädjefullt ;-)...Ha det gott, så får vi höras snart. Kramar till dig och familjen!

Sofia said...

Haha, ja det låter ju underbart med en lugn fika och fridfulla barn. Snön dalar utanför fönstren och lite dov julmusik hörs i bakgrunden emellan barnens skratt. Vi får ju boka in detta snarast!
Falbygdens ost känns ju lite långt för kaffe men jag skulle ju vilja åka dit så det kanske får bli en utflykt...
Kram!

Linda said...

Ja, det var urmysigt att gå där och strosa bland dofter och smaker. Dessutom kan jag i så fall rekomendera att avnjuta desar ostbuffé =). Ha det gott!