Wednesday, December 7, 2011

Mamatalk @ the gym

Tor var med och slog in julklappar idag ;-)...


Gemytligt och ganska sött, kan tyckas...Verkligheten var annorlunda ;-)


Hej hej bloggen!
Jag har varit på gymmet ikväll. Yihoo!
Jag har jobbat förmiddagen idag, sedan hann jag trängas i affärer och på parkeringsplatser mitt i stan en stund innan jag hämtade Tor...(hade dessutom valt helt fel varma jacka för att bli ståendes inne i butiker och vänta på hjälp, stå i kö efter gamla tanter som inte fattade att det var en mobiltelefon de hade köpt, och dessutom utsättas för "Varning! byt färgfilm", i den "sekundersnabba" framkallningsmaskinen på AudioVideo etc...Phuuu!)
Efter att jag hämtade Tor så har vi varit ute större delen av eftermiddagen och åkt pulka och BoB...i den lilla snö som finns kvar...Tor tyckte ju det var skoj såklart, men efter att jag och Tor kom hem från ett försök till matshopping i affären i eftermiddag fick jag typ psykbryt och var bara tvungen att dra ifrån hemmet...

I gymmet, efter ett "Powerbike"-spinningpass med Christian, träffade jag en bekant, och det visade sig att hon också hade flytt hemmet, (läs; man och barn ;-), en stund nu ikväll ;-)
Det var trevligt att prata med någon som befinner sig i lite samma livsepok, (alltså, epok genom livet...småbarnsmamma) som jag ;-).

Ne, egentligen ska jag inte klaga på denna dagen, men låt bara säga att idag är ingen bra dag för PMSbesvär =-(...Jag har ju faktiskt fått en ny tvättmaskin =)...och den är redan intallerad och klar att använda. Duktiga Marcus och Niklas! =D...
Snacka om att tomten kom tidigt i år ;-), fast det var ju också nödvändigt, eftersom våran gammla, (som hade 15 år på nacken), gick akutsönder i måndags =(...
JO!, Jag har känt mig helt handikappad utan tvättmaskin...Jag skojjar inte när jag säger att vi tvättar minst 1 maskin om dagen...ofta 2...i och med att vi tränar mycket och sådär...

Oh, Dagens Happening! =D

2 comments:

Elin said...

Haha, känner igen det där med tvätten, men här beror det inte på att vi tränar duktigt utan på en (snart) treåring och en kräkbebis ;-)

Linda said...

;-)...tänk vad mycket en tvättkorg kan säga om en familj =)...Kram!