Sunday, December 11, 2011

Iphone...entering my life


Hej bloggen!

Hoppas att ni bloggisar där ute har haft en härlig 3e Advents-helg.

Det har jag haft =)...Snacka om att jag diggar mina nya arbetstider på helgerna!!

När klockan var 13.30 idag, (då jag brukade sluta för några timmars rast på förra schemat), stod jag nu i duschen på badhuset och hade redan hunnit bada med mina killar i 1 hel mysig timme.

Härligt med långrast på söndagar numera, det kändes helt rätt med dessa nya tider, och dessutom mindre stress på jobbet vilket ju såklart är det största plusset.


När vi kom hem från badhuset delade jag och M på en pizza medans Tor tog en nap, och M övveraskade mig med att han har beställt en Iphone 4 till mig!!!

Ahh!...Glad blev jag, men min första tanke var att jag nu måste lära mig att "toucha" med fingertopparna, och inte med naglarna...Min samsung har varit bra på det viset, att den har känt av mina naglar, medans jag av erfarenhet, efter att ha lånat kompisars Ipones, vet att de inte reagerar på naglar ;-)...Nu längtar jag till onsdag eller torsdag, när ännu en tidig julklapp dyker upp ;.)...iiii exiting!!!

Egentligen har jag aldrig känt behovet av en Iphone, och jag har aldrig nämnt att jag skulle villja ha en eller önskat mig en...därav blir jag förvånmad över hur glad jag ändå blev när jag fick veta, och hur förväntansfull jag ändå känner mig nu...I guess I AM a material girl!?!?!... ;-)

Ha det FAB!
PoK/ Trasdockan

2 comments:

Jessie said...

Jag hade heller inget behov... Men nu har jag skapat ett ;)Beroendeframkallande, fast såklart mest kul med alla roliga appar & så i början :)

Linda said...

Ja, du gick ju också i den fällan ja, så var det ;-) Kan tänka mig att det är beroendeframkallande, känner ju redan hur det kliar i fingertopparna...Det bästa hoppas jag kommer bli att jag kan uppdatera bloggen från "mobilen" oftare...;-)...