Wednesday, May 11, 2011

Vårruset!




Redo! Snart var det dax!!!!


Igår var det dax!...Vårruset i Värnersborg och min första gång att vara med i ett löparrangemang, men definitivt inte sista!
Det var helt underbart och SÅ skoj!!!

Jag älskar att det vår så många glada kvinnor med och sprang, jogga, lunka...
Jag ställde mig längst fram, i den så kallade "Springa-gruppen", men blev lite irriterad på att MÅNGA började GÅ redan efter 200 meter, så jag fick ju ligga i bak och sega...inte så lätt att ta sig fram mellan alla som låg framför och "slöade"...Jag tycker att jag har rätt att skriva så, för om man är otränad, (vilket man är om man börjar gå inom första 2 kilometrarna), så tycker jag man kan välja att" jogga", eller "lunka"....
Nästa gång ska jag inte bara stå i främsta gruppen, utan jag ska även så längst fram vid startlinjen ;-)...

Jag kom i mål på 29.15, inte min bästa tid på 5 km, men jag är ändå nöjd =).
Mamma sprang på 32.11, vilket inte är fy skam, för hon har inte springtränat inför vårrust en endarste gång i år...men hon går ju på bra spinningpass ;-)...

Efter vi hade sprungit, hade vi bestämt träff med mormor och morfar som kom till Värnersborg för att se oss komma i mål. Mormor hade med sig picnic-korg med kyckling, potatisallad, baugette och ostar...Sedan kaffe, biskvi och "Twister"...Vilken mysig picnic vi fick på bryggan vid sjön och solnedgången =)...



Picnic!






Jag och mamma!

4 comments:

Ida said...

Åh va kul att det gick bra å att ni fick så härlisch väder oxå,ser riktigt lovley ut!! Kanske man skulle ge sig på att prova nån gång!! Kramar!!

Linda said...

Tycker jag absolut Ida!...Det blir lagom att komma med nästa år ;-)

Lena said...

Ja himmel vad roligt det var. Fint väder och mysig picknick efteråt med mamma och pappa. Det kommer bli ett sådant där minne jag kommer återkomma till många gånger i livet. Och det var något som du och jag gjorde tillsammans!

Linda said...

Ja, det blir ett gott minne att ha med oss!!...KRAM till dig Mamma!