Wednesday, May 25, 2011

All träning är bra träning...

Alltså, nu börjar jag ta mig tusan bli bra på lågfartsbanan...äntligen!!!...
Det vill ju bara till att min körskolelärare får se det också...Tyvärr så har mina 2 senaste lektioner på körskolan inte riktigt varit till min fördel om man säger så ;-)...desto bättre går det när jag övningskör med Pappa eller Marcus.
Men egentligen är ju huvudsaken att instruktören vid själva uppkörningen får se mina skills ;-)...
Det verkar som hela världen är emot mitt MC-kort för det är SÅ svårt att hitta tid att övningsköra privat...alltså med pappa eller M...är det inte avsaknad av barnvakt, så är det jobb från någons sida eller andra planer som står i vägen...

Igår eftermiddag körde M min MC till Toyota, för att jag ska kunna sätta upp en egen liten lågfartsbana i bak på deras parkering, och bara nöta, (själv), vilket jag också har gjort nu 1,5 timme på förmiddagen ;-)...
Imorgon ska Tor på kalas på dagis några timmar på eftermiddagen...och jag vet ju vart jag kommer befinna mig under de timmarna ;-)



"Affen", och min och Ms hemmagorda lågfartsbana.

På tisdag är det dags för mig att göra "Riskutbildning del 2", uppe på Kinnekulle Ring.
Jag, M och Tor åkte dit igår, för jag minndes dåligt vägen dit.
"Risktvåan", som utbildningen också kallas är lite som motsvarigheten för den hederliga "Halkkörningen" som du ju måste klara av för att ta vanligt B-kort.
För MC innbär det att man får känna på lite kurvteknink, bromsa och gasa i grus och lite sådant...som jag har förstått iaf...och givetvis lite teori också...
Jag känner mig faktiskt lite nervös inför tisdag, men det ska bli lite kul också ;-)

No comments: