Monday, May 16, 2011

Att genomgå en ,(ytlig), kris betyder att du utvecklas...

Augusti 2006

(Jag hade mycket att gnälla över då med ;-)...
Hej bloggen!
Välkommen till mitt kanske mest ärliga blogginlägg...ever...

Mycket tankar som snurrar hos mig nu. Jag har kommit på att jag just nu befinner mig i någon sorts ytlig kris i mitt liv...jag vet att det låter dumt...och aningens tidigt, men för mig har ordet "åldersnoja" fått en helt ny betydelse...och jag känner innebörden...Jag har stor ångest för den dagen jag fyller 25...inte långt kvar...
Inte så mycket om vart jag befinner mig i livet, (på det planet är jag toknöjd), snarare på ett ytligt plan.

Utseenendet har alltid betytt mycket för mig. Det betyder så mycket för mig, att jag är beredd att gå långt för att bibehålla det...Jag avskyr tanken på att min kropp skulle börja falera och jag är beredd att gå långt för att bibehåll en yttre frächhet...
Jag lovade mig själv redan i början av graviditeten, att gå ner mina 30-35 kilo som jag slutgiltigen hade gått upp under graviditeten...Människor sa till mig då att; "det är lättare sagt än gjort, du får nog bara acceptera att du kommer att förändras i kroppen". Jag accepterade inte, och jag har inte heller kvar några av de kilona =p...

Jag har funderat mycket på det här...Många säger till mig att jag måste "älska mig sjäv som den person jag är", och det spelar ingen roll hur jag ser ut, det är personligheten som räknas...
Ni vet...allt det där klychsiga, som ju såklart säkert har en sanning den också...
...Men lite som med matematik, jag kan bara inte se det logiska, som andra verkar se som självklart...
Varför skulle det ena utesluta det andra????....

Jag ska säga att jag är oehört stolt över min personlighet. Jag är oerhört stolt över mitt liv, och jag är oerhört tacksam för allt jag har...
Jag vet att utseendemässigt, så kommer jag se tillbaka på kort om 10 år och fråga mig själv vad f*n jag gnällde över...Men det är ovesäntligt, för jag vet att även då, oavsett förutsättningar, kommer jag att göra vad jag kan för att "always look my best"....

Det sägs att genomgå en kris betyder att du utveckals...Jag kämpar med tanken på att min kropp förändras och blir äldre, och jag kämpar på med lösningar ;-) , samtidigt kommer jag på mycket om min persolighet, om mig, och om mitt liv...
Synd bara att man inte kan se sig själv utifrån ibland...Det skulle vara nått det ;-)...

No comments: