Tuesday, January 26, 2010

Spinning = min meditation?

Mmm...jag älskar spinning.
Det är bara jag, cykeln och musiken. Resten är lixom som en dimma.
För det mesta blundar jag mig igenom spinningpassen...lyssnar bara till musiken och instruktören...samtidigt som jag befinner mig i en annan dimention. Jag kan ärligt talat inte förklara min känsla när jag sitter på den där cykeln...men jag är i det närmaste okontacktbar tills dess att jag kan sakta ner och bara låta benen gå nån minut och komma tillbaka till verkligheten innan jag kliver av.
Det är som 45 minuter meditation för mig...jag tänker inte, och jag finns inte i min kropp som arbetar...Min själ och mina tankar är som bortflugna under tiden...
Det är en underbar känsla!


Just nu leder jag "Tour de france".
Det är 6 pass kvar till mål och M har tagit ledigt för att jag ska kunna köra 2 pass på måndagen den 8:e, då jag går i mål...(antagligen mina 4 envisa konkurenter också ;-), men känslan att ha kämpat så intensivt som jag har gjort, och att vara så nära målet nu ger verkligen blodad tand, och jag hoppas att om vi alla 5 som går i mål samtidigt ska få ett riktigt fint förstapris =). Kolla in här och se hur bra det faktiskt går för mig ;-)...Jag är stolt!

5 comments:

sandra said...

faan va duktig du är...!! och de syns verkligen på dig att de ger resultat..=) kul... sj har vi köpt en crosstrainer i helgen så nu ska jag oxå försöka komma igång.. vet du om de är en bra träning man får på den.. jag är ju inte såå insatt i de hela.. ;) ha de gott kraaaaaaaaaaam

Moa said...

Du ska va stolt!!! =)

Linda said...

Tack ska ni ha =)!

Sandra; Crosstrainer är ju jättebra träning eftersom du använder både armar och ben...det svåra tycker jag är att verkligen ta sig tid på den när man är hemma...antingen blit man avdruten efter 5 minuter...eller så ser man tusen andra saker att göra. Men hoppas att du ska ha mycket användning utav den =) Kul!

Ida said...

Heja heja d fixar du lätt =)) fasiken va sköj!! Va blir nästa steg jorden runt?? =))) Kämpa på kramar!!!

Linda said...

Haha...vilken hejarklack jag har =D. Tack ska ni ha allihopa!