Sunday, January 10, 2010

Om jag bara kunde låta det vara lite skitit ibland...

Ibland önskar jag verkligen att jag kunde släppa lite på mitt behov att alltid ha ordning här hemma. Om jag och Tor bara ska gå en prommis så måste jag bara göra ett snabbt svep medans han sitter i vagnen och väntar på att vi ska ge oss av...

Jag mår dåligt om det har gått en vecka utan att jag har hunnit dammtorka, och får jag inte dammsuga varannan dag blir jag butter över det...
Ibland önskar jag att jag kunde låta det vara lite skitit, lite dammigt och låta leksaker ligga utan att få ångest när jag ser det...för jag får ju acceptera faktum att det är min framtid ett bra tag framöver...Det blir ju inte bättre av att vi bor trångt, så minsta lilla leksak gör ju att det ser ut som vi har jäättestökigt...Jag längtar efter flytt!

Idag har jag i alla fall fått både dammtorkat och dammsugit så jag är happy.
Dessutom har vi hunnit med en promenad...i övrigt har vi bara legat på soffan och sett på film, lekt med Tor, och badat Tor...en härligt soft dag...och nu ser jag fram emot att avsluta helgen tillsammans med mina boys här hemma, framför Tven med thé =).


3 comments:

annett said...

jag har ju varit städgalen och har lärt mig som du sett, att man överlever ändå. Men det tog många år att lära sig. Mina stackars barn fick nästan stå på trappan och vänta när det var nystädat och vi skulle ha främmat. Konstigt att de blev så bra trots allt

sandra said...

hahhaah ååå va jag känner igen mig....!! jag är oxå "sån" jag älskar att ha fint omkring mig... skönt att veta att de inte är bara jag som är "sån".. jakob kan tycka att de är jätte jobbigt men nu har han börjat hänga med i svängarna och "tål" inte att gå på VÅRAT golv barfota om de är massa smulor och grus.. men hos andra så bryr jag mig inte nått.. hos andra ser man de inte iaf.. aja.. har julen och nyår varit bra för er? får ses någon dag tycker jag.. såg att dom ska ha babyrytmik i stadsträdgården nu på onsdagar lite kul om de är flera vänner som är intresserade att gå ditt med sina "pluttar" kanske kan prata med ida och jessica m,flera om dom oxå vill haka på?? vi hörs/ses då!! många kramar från oss

Linda said...

Skönt att veta att man inte är ensam...och att andra kanske inte tänker på om det ligger nån dammråtta i hörnet, eller leksak under bordet ;-)