Friday, August 29, 2014

Got back Friday?

Hej bloggisar.
Jag har just fått ett ärende uträttat, och i eftermiddag/kväll väntar jobb.
Nu behöver jag bara hem och ta det lite lugnt. 
Ska nog börja på blingningen av nya bikinin :-)

Jag var iväg tidigt i morses till gymmet. Var på korpen redan klockan 07.00, och fick övat posering och ett cardiopass, sedan frulle, för att få lite energi innan ryggpasset.

Jag kan köra cardio på fastande mage på morgonen, då kroppen förbränner fett lättare just då.
På atbetsdagar resonerar jag som så, att mitt fysiska arbete och vandrande fram och tillbaka i korridorerna vid morgonarbetet förbränner mer på fastande mage, därför äter jag min frukost först ca 09-tiden de mornarna.
(Då har jag ju varit igång och jobbat 2 timmar)
Det blir min morgonförbränning de dagarna ;-)
(Som sagt förut; det gäller att få in förbränning även i vardagens rutiner)

Dock så tränar jag aldrig styrketräning på fastande mage.
Gärna förmiddag, men alltid efter frukost.
Jag anser att det är ogjort arbete att träna styrka, utan energi i kroppen.
(Det vara bara lite om mina tankar kring kost och träning) ;-)

Dagens posering, (i nya bikinin givetvis), och träning kändes mycket bra, och jag bjuder på ryggens form från denna morgon :-P


Ha en Fabulicious dag.
PoK/ Trasdockan 


No comments: