Friday, August 15, 2014

Andra cardiopasset avklarat!

Jag har just avklarat en härlig PW nu på förmiddagen, det blev dagens andra cardiopass, (om man får räkna mina ynkliga men tuffa 10min på crosstrainern i morses)
Japp, 10 min på morgonen får räcka vissa dagar. Ibland kör jag längre ;-)
Men det är ju ingen hemlighet att jag föredrar kvällscardio och gärna kör ett längre pass då, än på morgonen.
Det får igång förbränningen för dagen om inte annat ;-)... (Inbillar jag mig).

I brist på fantasi delar jag med mig av en morgonaktuell, men snarlik den igår, formbild.


Det blir ett träningspass med min goding efter lunch, innan kvällsjobbet.

Det är märkligt.
Under min relativt korta offseasonperiod i försommars, kändes det nästan overkligt hur jag hade levt förra dieten, och jag vet att jag tänkte vid några tillfällen, "Hur hann jag med allt?" "Hur klarade jag det?"
Jag förundrades av min egen hängivenhet och drift att ta mig igenom det.
De tankarna stärkte mig givetvis, men fick mig också att fundera på hur jag skulle klara det en gång till. 
Att leva på diet, ÄR verkligen något du gör 24/7.
Nu när resultat börjar visas och jag än en gång befinner mig mitt i en tävlingsdiet, så käns det ändå inte så märkvärdigt.
Jag gör det jag mår bra av, som min kropp mår bra av. 
Det tar tid och kräver prioriteringar, men det är inte omöjligt.
Hell yeah!, jag kommer klara detta ännu en gång, och belöningen ligger 5 veckor fram.
Scenen, förväntningarna, doften av Protan och riskakor backstage, strålkastarljuset och min stund på scenen som jag har kämpat för!
Can't wait :-D
Målet hjälper självdisciplinen så oerhört mycket!
Ja, det var lite tankar såhär på fredagen :-)

Ha en FAB fredag.
PoK/ Trasdockan 

No comments: