Tuesday, April 1, 2014

Att hålla huvudet högt!

Hej bloggisar!
Efter några dagar med distans från träning och kontrollerad kost, och med fokus på att bearbeta lördagens stora happening!
Så känner jag mig nu back on track!

Igår hade jag mina måndagsgubbar i spinningen, och i dag har jag kört ett energifyllt ryggpass, som jag hoppas sak kännas av imorgon :-)

Jag tänkte skriva lite reflektioner kring min upplevelse i lördags, på självaste tävlingsdagen!
Jag kan säga att dagen gav verkligen ett magiskt "avslut" på en fantastisk resa!

Jag var på topp, full av energi, glädje, förväntan och omringad av härliga tjejer som verkade befinna sig i samma rus som jag!

Jag är oerhört glad att jag fick träffa så trevliga och ödmjuka tjejer bakom scenen . Och dessutom hade jag min fantastika coach med mig!

Denna resan har från allra första start, (för 4,5 år sedan), varit lång!
Jag hade en mycket avlägsen dröm, om att en dag stå på scen som de vackra kvinnorna jag bara såg i tidningar, och på bloggar!
En dröm som kändes avlägsen och i det närmaste ouppnåbar!

Men på något sätt har min träning och livstil i gymbranchen bara tågat på, det ena har lett till det andra, och för 1 år sedan, (när jag bestämde mig), hade jag kommit så långt i min utveckling rent fysiskt att jag själv faktiskt så en bild framför mig, hur jag skulle se ut på scen!
Jag VISSTE att jag kunde genomföra den sista förvandlingen som krävdes. Jag VISSTE att det skulle ta tid och att ett stort engagemang!
...och jag VISSTE att jag den enda som kunde utföra de förändringarna, var bara JAG!

100% hängivenhet har jag lagt det sista året, från att något motvilligt gå på det "bulk"schema i maj, lagom till sommaren, för att bygga muskler och lägga på mig lite hull, till att i december, minska energiintaget och öka Cardion för att nu få betalt för mitt hårda arbete.

Jag tog inga genvägar, det fanns inga genvägar att ta, det var jag tvungen att acceptera och inse!

JAG är sjukt stolt över den form jag gick upp på scen med i lördags!
Jag har jobbat så hårt och gjort mitt absolut bästa för att komma dit!

Av 19 tjejer i startfältet så hamnade jag på en 9e placering!
Jag vet vad min forms brister var, att jag var FÖR muskelös, och för "hård", ( för lite underhudsfett!
Detta passar sig inte i "bikini-fitness", där man ska vara mer rund och mjuk i formerna.

Min starka reaktion av besvikelse förvånade även mig!
Jag trodde innan, inte att jag skulle reagera så starkt på att bli nerdömd för detta, även om jag redan då visste att jag var hårdare i kroppen än mina konkurrenter på scen.

Idag har jag haft tid att reflektera och fundera.
Jag har nya planer i sikte!
Jag TROR fortfarande på en framtid för mig i fitness-branschen, och mina upplevelser från i lördags gör att jag tänker framåt och längtar att tävla igen!



"Fall seven times, get up eight" säger de....
Trasdockan är inte den som ger upp i första taget... 
Men mina närmaste och långsiktiga planer för framtiden, är ett inlägg för sig ;-)...
Så håll till godo bloggisar!

My transformation...
Jag vill också tacka Er alla! För så många fina och uppiggande kommentarer genom min resa!
En del av er har verkligen TROTT på mig, lika mycket som jag själv har känt min övertygelse att detta är något för mig att satsa på!
Ni bloggisar är en fantastisk inspiration och motivation för mig att fortsätta kämpa för mina mål!
TUSEN TACK!

Have FAB!
PoK/ Trasdockan 


2 comments:

Lena Askerlund said...

Du är sjukt snygg, fantastisk kropp! Vilket arbete du har presterat. Är så stolt över dig!!!

Linda said...

Tack älskade mami!