Tuesday, April 8, 2014

Att släppa lite på kontrollen

Godkväll bloggisar!
Lite tankar A la ragdoll, kring onseason vs offseason!

Jag kan tycka att jag just nu har lite tur.
Efter att ha levt enligt konstens alla regler på min coach kostschema under 4 månaders tid, till att nu coacha mig själv, veta vad som krävs inför upcoming competition, och i det släppa en aning på kontrollen!

Jag har tyckt att första veckan efter tävling varit lite svår. 
Jag tycker personligen att jag befann mig i toppform inför och på tävlingen, en form som jag vet, att jag såklart inte kan leva med året runt, men ändå finner svår att lämna bakom mig, inför kommande tävling.
Jag vet att jag måste mjuka upp mina konturer, lägga på mig några procent fett, och jag vet att det kommer bidra till att jag inte kommer känna mig i lika bra form på nästa tävling.
Det ska ändå bli intressant att jämföra form och placering.
Lite mixed feelings alltså!

"Turen" i det hela är ändå att ha kvar en viss del av dieten och kontrollen i min livsstil några veckor nu, för att få lite av en "mjukstart" på den kommande offseason perioden.

Jag har ökat kalori-intaget i syfte att lägga på mig lite inför tävling.
Det käns såklart lite märkligt att jag just nu går på en tävlingsdiet, där syftet är att öka i vikt... 
Det käns omvänt och i sin tur, tyvärr lite omotiverade.
Man vill ju kämpa för att komma i toppform, inte kämpa för att försämra sin form :-/...
Förstår ni hur jag menar bloggisar?

Nåväl!
Att få ställa mig på scen igen den 26e kommer bli det avslut, jag aldrig kände att jag fick på förra tävlingen.


I know there is so much more out there, on stage, for me... The future is My inspiration...

Godkväll bloggisar!
PoK/ Trasdockan 




No comments: