Wednesday, April 16, 2014

Cookiedough-bites i påskäggen

Kanske vill man ge bort ett påskägg till
någon man tycker om...
Kanske vill man ge bort något som man själv kan stå för ;-)...

Jag har iaf några påskägg kvar att dela ut och jag har förberett dem idag på min lediga dag :-)...

Jag valde att fylla påskäggen detta år med ett lite hälsosammare alternativ.
Hemmagjorda "cookiedough-bites"

Receptet får ni bloggisar här...med kärlek <3 ;-)

Ca 15-20 st
1 DL cashewnötter 
1,5 DL fiberhavregryn 
1 tsk vaniljsocker
1 (stor) msk jordnötsmör
1,5 msk honung

~Mixa cashewnötter, havregryn och vaniljsocker i en blender.
~Häll över i en bunke
~Rör ner jordnötsmör och honung
(Och eventuellt hackade chokladbitar, vilket jag använde i dessa som jag ska ge bort)
~Krama och rulla/forma till lagom stora "cookidough-bites"
~Förvara i kylen

Lycka till! :-D


1 comment:

Lena Askerlund said...

Mmmm....verkar mums mums! Vad påhittig du är!