Thursday, October 20, 2011

Jobb och spinning...

Tjohoo bloggen.
Idag har jag jobbat =)...Jag trivs verkligen med att jobba lite mer, som jag gör nu...Helgtjänst i all ära, men att få känna att man gör nytta även på vardagarna är fantastiskt...och särskillt som jag trivs på alla de ställena där jag är.

Direkt efter jobbet var det hurry, hurry upp till Korpen, för klockan 14.00 skulle jag hålla pass för Poliserna här i stan. Härligt!...Jag älskar verkligen spinning, och jag hoppas och tror att det smittar av sig på de som kommer på mina pass, för en av kvinnorna idag var mycket skeptiskt innan passet, och sa att hon inte gav mycket för just denna träningsformen, efteråt var hon helt lyrisk och påpekade för mig att jag skulle absolut ta åt mig, för "idag var det jätteskojjigt" =D...Jag blir glad av att höra sådant av mina mortionärer, och så länge jag känner att jag har tillräckligt att ge, för att få något tillbaka, så kommer jag att instruera i spinning, pilates...och vem vet, kanske andra träningsformer också i framtiden ;-).

Från det ena till det andra, jag vill bara säga att jag verkligen uppskattar och tycker så bra om mina arbetskamrater.
Inte bara fick jag ett vykort idag med grattishäsning från mina kollegor och boende på "Spårön", Tolsjöhemmet, (mitt "gammla" jobb).
Utan även så ringde en av mina nya kollegor, (en som befinner sig i typ samma sits som jag just nu, (nyanställd på prov denna månaden ut), bara för att småprata lite, (efter ett besked vi fick igår, ang nya jobbet). Hon ville kolla hur allt var med mig, hur jag trivs på de ställen jag är och jobbar, hur jag kände inför den snarare framtiden, och efter beskedet etc.
Det käns guld värt att ha kollegor som bryr sig, och som man kan analysera och prata av sig tillsammans med. Särskillt viktigt är det ju eftersom jag inte kan prata med mina nära och kära här hemma pga tystnadsplikt...Tack Gunilla för pratstunden =)...

Nu ska jag sätta lite makeup i ansiktet, och fixa håret, så ska jag åka och handla lite förnödenheter, sedan blir det myskväll med mina godingar =)...

Ha en god kväll...
PoK/ Trasdockan



No comments: