Saturday, October 15, 2011

Jobb i helgen...


Hej bloggen.
Jag håller på att fixa mig i ordning inför helgens jobb.
Jag ska jobba 12.00-22.00 idag, och sedan går jag på journatt, så jag kommer inte hem förens i morgonbitti.

Eftersom det inte har blivit riktigt som det var planerat från början, där i ledsagargruppen, så har jag gått introduktion på några andra ställen, och nu ska jag jobba på ett av dem i helgen.
Jag är såklart lite besviken att det inte har blivit så mycket jobb i ledsagargruppen, (för där trivs jag ju SÅ bra), men samtidigt så har jag gått bredvid och fått se några andra liknande arbetsgrupper och jag har trivts jättebra på alla ställen =)...
Det är verkligen givande för mig att få prova på lite annat just nu, och det gör mig ingenting att allt är så ovisst, planlöst och oförutsägbart...jag gillar det litegrann ;-), även om jag förstår att det aldrig skulle gå att ha det på detta viset i längre perioder, speciellt som jag ju faktiskt har en familj att ta hänsyn till också...


Det kanske låter konstigt, men;
Jag njuter faktikst av den lite kaosartade situationen i livet just nu...


Allt måste inte vara så förbannat välstrukturerat alltid...och just nu känner jag mig inspirarad i livet, och det är kanske en förutsättning för att man ska kunna ta livet lite en dag i taget, som jag ju tvingas göra just nu ;-)...


Andra perioder i livet behöver man trygghet och att bara "go with the flow", och det kan man göra med gott samvete, så länge man vet att man tar vara på sina mer "wild ´n crazy-moments" ;-)...


Ha en bra helg kära läsare!
PoK/ Trasdockan


No comments: