Saturday, September 3, 2011

Tjejkväll igår

Fabulous 5
Åh...Igår var vi bjudna till Ullis på tjejmiddag. Hennes man, Heiki, stod för grillningen när vi kom, och jag tror att vi alla höll på att trilla baklänges av den underbara doft av mat som vi möttes av!!!...*I Love*...
Ja, Det var de godaste kyckligvigarna jag någonsin ätit...jag åt nog 5 st!...De var glazade med en hot´n sweetglaze, och serverades tillsammans med en underbar sallad med potatis, ruccola, basilika, valnötter, oliver, soltorkade tomater och parmesanost...och en senapsvinegrett!!...THAT´S my sort of food!!!
Till efterrätt fick vi hemmegjord chokladmouse med en skvätt av Beilys coffé i...och den var så underbar!!!
Så, nu fick jag avklarat maten först...Det var underbart att ha riktigt ätardag igår ;-)

När vi kom, bjöds vi på välkomstbubbel och genast var pratet och skrattet igång. Det fortlöpte under hela kvällen och Ulrikas man och son var med vid middagen. Det var så mysigt och hemtrevligt, och deras gästvänlighet fanns ingen hejd på. Jag kände mig bortskämd som blev bjuden på så gott och fint hela kvällen.

Tack Ullis, Heiki och Hampus, för ni bjöd hem oss tjejer till er.
Och tack alla tjejer för ni är så underbara att umgås med!!!
I´m Happy!










No comments: