Friday, September 16, 2011

Bildkollage från Gran Canaria

Vinfrukost @ Landvetter airport...


...on our way...finally...





Framme!!...Utsikt från våran balkong...


En drink ur minibaren, innan vi drog direkt till Playan ;-)


Vårat hotell, "Suite Princess", sett från stranden.





Inviger playan


after beach





Vi tyckte att det var lite skoj att vårat grannhotell hette "Lago"...eftersom vi kallar Tor, för just "Lago" ibland...


Me, utanför hotellets entré


I Restaurangen på hotellet, fick man själv se när de stekte och tillageda viss mat...om man ville, fick man välja vilken biff man själv ville ha stekt och direkt serverad på sin tallrik ;-)


I Pianobaren. Vi var bra trötta första kvällen, eftersom vi hade varit valna sedan 3-tiden mitt i natten, så vi gick till sängs tidigt på tisdagskvällen.


Upp nästa dag, och den, liksam alla andra semesterdagar, inledde vi med 1 timme i gymmet. Kondition och styrka ;-)...*Härligt*


Mitt paradis, med utsikt över stranden och havet ;-)





Äntligen poolhäng...


...men jag kan inte ligga still för länge, utan tvekade inte många sekunder när det erbjöds vattengymnastik ;-)








Detta vattenlandet låg strax bredvid hotellet, och dit gick jag och


Onsdagkväll, och vi är uppklädda och redo för middag





Mer poolhäng...


...Barhäng ;-)...


Romantisk walk längts hotellet, efter torsdagens middag











Fredag!









Varje kväll var det underhållning i form av olika shower i "Saloon Princess"


Lördagen åkte vi in till Puerto Rico för shopping och prommis ;-)


På promenad genom Puerto Rioco





Jag och M framför "Playa Puerto Rico"





Längst med kustkanten gick et den strandpromenad från Puerto Rico...


...till "Playa Amadores"


Jag framför Amarodes-stranden. Sanden där var direktimporterad från Bahamas


Uppklädd och redo för middag på lördagskvällen


Söndag, och guess wath?!...Poolhäng!


Jag hade totalt bränt sönder mina läppar, och fick gå resterande dagar med solskyddsfaktor på läpparna, och ständigt smörjande med lyppsyl ;-)


Varje kväll underhölls vi eftermiddagen, innan showen, av två jätteduktiga killar som spelade gitarr och sjöng. De sjöng "Chasing cars", och jag älskar den låten för den påminner mig SÅ mycket om min tiod i england...och om min VBF <3 och om Linnéa <3!


You know why ;-)


Moon, från våran balkong.


Sista pressardagen vid poolen.


Marcus <3


Redo för Semesterns sista middag på hotellet.


Kvällsmys


Vi spenderade våran sista kväll på hotellet med att strunta i showen, och ist gick vi upp på hotellrummet och spelade kort. "Skitgubbe", och "Finns i sjön". Mysigt iaf!


På väg till flygplatsen, och hem till Sverige...och våran skatt som väntade på oss här hemma.


Hejdå Gran Canaria!




(Detta är såklart inte ens en bråkdel av alla de bilder vi har från resan. Men iaf en möjlighet för mig att dela med mig lite av våran fantastiska vecka tillsammans.)


No comments: