Tuesday, September 20, 2011

Leka mamma, pappa, farfar...

Tjo!
Tisdag idag, och min andra dag för introduktion på nya jobbet =)...Åh, jag är så glad att jag får prova på detta, jag trivs hur bra som helst, redan! =)...*Happy Happy*
Jag börjar 13.00, så jag har lämnat Tor på dagis, och just hunnit laga lasange som mina killar här hemma kan äta ikväll...eftersom jag inte slutar förens 19-tiden ikväll, så drar jag dirket till Korpen för mitt pilatespass, så jag är ju inte hemma förens vid 21-tiden.

Det är långa dagar för mig nu...eftersom jag inte är van, och igår när jag kom hem vid 19-tiden, så var jag verkligen trött i skallen...
Först hade vi APT-möte 8.30-12.00, sedan gick jag introduktion 12.00-16.00, sedan direkt till Korpen för att ha mitt spinningpass, innan jag äntligen damp in genom dörren här hemma
Men jag mår SÅ bra av att vara igång hela tiden, och jag får gjort massor här hemma samtidigt...mycket mer än om jag är ledig hela dagarna...

Tor skulle åka till dagis idag, och han berättade att han skulle leka på dagis. "Leka mamma, pappa, farfar", sa han =)...och det är Tor som är farfar =)...
Det går mycket bättre att lämna honom på dagis nu, och det käns skönt, för i och med att jag kommer börja jobba heltid nu, så kommer han behöva vara mycket mer på dgais...och jag tror egentligen att kruxet från början var att han helt enkelt inte var tillräckligt etablerad på dagis, med nya avdelning, nya barn och ny personal...Han behöver mer stimulans nu när han är lite äldre, och det märks tydligt att även han mår bra av att vara lite mer på dagis...



I mina skor...

No comments: