Tuesday, January 18, 2011

Utmaning!

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Moa att svara på 60 frågor...
Here goes...

1. Hur gammal är du om fem år? 29
2.Vem var den sista du träffade? Pepsi (Katten), annars Mats som stod i receptionen på Korpen idag, eftersom jag just kommer därifrån.
3. Hur lång är du? 1,74
4. Vilken var den senaste film du sett? Tittade på Avatar igårkväll
5. Vem ringde du senast? Marcus
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Vi kanske kan komma på onsdag då, om det går bra för er? Ska bli skoj att ses =)", till Ida
7. Vad är dagens planer? Jag har just kommit från gymmet. I eftermiddag ska jag hämta Tor på dagis, och ikväll är vi hemma, hela familjen.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Båda delar är bra...
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? Igårkväll...På mitt spinningpass =)
11. Vilken ögonfärg har du? Grönbruna
12. När vaknade du idag? 06.30 av väckarklockan på mobilen.

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja
14. Vilken är din favoritplats? Hemma
15. Vilken plats föredrar du minst? Under jorden...nergrävd...(det vet jag, utan att jag ens har provat)
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Gift med Marcus, kanske har vi byggt/ köpt ett eget Hus, (fortfarande någonstans i trakten kring Lidköping), och jag kanske är i full färd med att läsa/utbilda mig till något som jag verkligen passar som =)...
17. Vad skrämde dig som barn? Att mina föräldrar och min bror skulle förvinna...
18. Vem fick dig att skratta senast? Tor
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja, jag har aldrig ägt en vinylskiva...Pappa hade några som aldrig spelades när jag växte upp.
20. Har du stationär eller bärbar dator? 2 bärbara...
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med...T-shirt och trosor
22. Hur många kuddar har du i sängen? 2...ibland 3 =)
23. Hur många landskap har du bott i? 2 st...1 i sverige..., och 1 i england under en 1,5årsperiod, (om de nu har "landskap" där)
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Vilken årstid snackar vi?...Fotbeklädnind efter väder!
26. Är du social? Ja...fast kanske lite socialt okompitent ibland?...=S
27. Vilken är din favoritglass? Glass är jag inte så förtjust i, men om jag ska välja så är det mjökchokladglassen med krossade polkagrisar, den som jag gör själv.
28. Vad skulle du gör om du vann en miljon? Jag och Marcus skulle nog börja leta efter hus/ tomt...
29. Tycker du om kinamat? Ja
30. Tycker du om kaffe? Ja
31. Vad dricker du till frukost? Juice
32. Sover du på någon särskild sida? På vänstersidan...
33. Kan du spela poker? Nja, jag kan inte...men jag har en väldans tur de gångar jag provar ;-)
34. Tycker du om att mysa? Ja
35. Är du en beroendemänniska? Ja, det ska jag väl inte säga annat...beroende av trygghet, och allt som för mig betyder just det...
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja! Danielle De Maré, samma år, samma dag, samma TID!!!
37. Vill du ha barn? Jag har ett barn...
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite Tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, aldrig...jag undviker det...
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Tor och familjen. Utflyckter för oss!...men också gärna min egen träning, kläder och smink.
42. Äger du dyra smycken? Några extra "vara-rädd-om-smycken" har jag väl, men de är inte många.
43. Har du någon gång testat narkotika? Ja
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Vatten
45. Vem är den roligaste människan du känner? Vet inte...
46. Välj ett ärr på din kropp? Jag har ett ärr mitt i pannan sedan några år...Det kommer alltid att störa mig!
47. Vad har du för ringsignal? "Dangerous" med Roxette
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Mamma har lite sparade kläder...
49. Flirtar du mycket? Jag är lite flirtig som person...
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I hallen, i förra huset...
51.Kan du byta olja på bilen? Ja
52. Har du fått fortkörningsböter? Ja
53. Vilken var den senaste bok du läste? Läser just nu en bok som innehåller många deckarnoveller. "Mord under Julgranden", Marcus fick den i julklapp av mig ;-)
54. Läser du dagstidningen? Nej.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? I bilen koncentrerar jag mig på att köra....men det kan väl hända att jag sjunger med =)...
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vanish, sköljmedel, tvättmedel, flingor, havrepuffar...Början på inköpslista...
59. När var du i kyrkan senast? Jag var i Uppsala domkyrka och kikade runt lite i oktober 2010

60. Vilka personer utmanar du? Patricia

1 comment:

patricia said...

hihihi tack, har antagit utmaningen =)