Saturday, May 31, 2014

Tankar

Hej bloggisar!

Vissa veckor går alldeles för fort...
Andra veckor käns långa och oändliga!

De veckor där det käns som tiden står still, är enligt mig, de veckor då allt jag gör, gör jag för att ta mig igenom timme för timme, dag för dag!
När en minut plötsligt förändrar och rämnar hela ens tillvaro.

Denna veckan har innehållit några sådana dagar!
Det är då jag prioriterar bort allt, förutom det absolut nödvändigaste och de mest betydelsefulla personerna, därav har blandannat bloggen, instagram och till och med träningen, fått stå åt sidan.

De tillfällen i livet när man inser så starkt att det man har, är så skört. Och man förstår att "där man var alderes nyss, är där man vill vara", (för att citera Kristian Gidlund"

Ta aldrig de personer och de förutsättningar ni har i era liv, för givet.
Det är när tillvaron ställs på sin yttersta spets, och allt verkar ske som i ultra rapid, som man glasklart kan se och förstår vad som verkligen betyder något.

Just nu befinner jag mig på jobbet. Jag har rast
Denna veckan avslutas på bästa sätt.
Och igår, (fredag), hade jag en helt underbar dag med mina 2 älsklingar, Tor och Danne

Jag och Danne ägnade kvällen igår åt äkta fredagslyx!

Ta hand om Er och era kära!

PoK/Trasdockan 

No comments: