Thursday, May 8, 2014

Att glänsa för sin egen vinnings skull!

Inför min första tävling gick jag på en 16 veckors lång diet!
Formen hade infunnit sig efter 5 veckor!, och jag fick hålla tillbaka på cardio och öka kolhydrater och fett, de sista 2 tredjedelarna på dieten, för att inte bli "för hård" i kroppen.

Väl på tävlingsdagen var jag ändå, (vilket jag redan innan visste), lite för hård än vad som förväntas i bikiniklassen!

De sista 4 veckorna inför Sweden Grand Prix, fick jag mixtra lite med mitt kostupplägg med syftet att öka lite i vikt!

Jag var oerhört nöjd med min form vid båda tävlingstillfällena, och med all rätt vill jag säga!

Att balansera och hålla en tävlingsform under sammanlagt 4 månader, utan att sticka iväg för mycket pt vare sig det ena eller andra hållet kan vara nog så svårt, som att rakt igenom dieten slita för viktminskning och minskad fettprocent.

Vi är alla olika, men oavsett resa mot mållinjen, så förtjänar alla atleter att stå på scen och glänsa för sin egen vinnings skull!

4 weeks between the two comps!








No comments: