Tuesday, May 27, 2014

Me and My offseason body

God afton bloggisar!
Okej, dax för mig att erkänna en sak... Lite ångest har jag efter att inte ha styrketränat sedan i fredags!!! 
JA!, ni läste rätt... Körde rygg innan spinningen i fredags, men sedan dess har jag inte satt min fot på varken det ena eller andra gymmet...
Har ju bara kört cardio i form av löpning igår utomhus, och idag har jag gått 2 x1 timmes power walk...
Fy fan vad lat jag känner mig :-/

MEN!!!, jag är ingen lat person! Av någon anledning har jag bara inte känt för att gå till gymmet dessa dagar, och natten till idag sov jag 12 timmar i sträck! 
Fattar ni!?...12 jävla timmar! 
Helt sjukt, jag har antagligen behövt vilan och det faktum att jag sov så länge i natt är ett gott bevis.

Ställde mig på vågen idag också!
+5 kg från senaste tävlingsvikten och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte kände lite ångest över min viktökning.
Men samtidigt känner jag behov att skriva här på bloggen om min mer avslappnade livsstil såhär offseason.
(Kanske lite väl avslappnad om ni jämnför med andra atleter)

De första veckorna efter tävling fortsatte jag med matlådor och (om än inte lika strikt) kontroll på min kost.
Jag ville vänja min kropp långsamt vid en mer avslappnad kosthållning.

Idag har jag gått ifrån strikta matlådor och allt vad gram och mätning heter.
Jag äter det jag vill, när jag vill.
Har inte en aning om mitt exakta kalori-intag från dag till dag, och bryr mig inte heller.

Visst är jag beredd att leva med matlådor och strikt kontroll under diet. Men är jag offseason så vill jag äta för det är gott, och träna för att det är skoj! 
Det är iaf vad jag har för planer för just denna offseason som just nu råder.

Dagsfärsk formuppdatering.
No filter, bara Trasdockan.
Ser ni vecken i midjan ;-)...
De är välkomna tillbaka.

Min kropp är frisk, jag är stark, jag mår bra, de få "skravanker" jag har, så som en värkande höft emellanåt, eller mitt högra knä, är sånt jag än så länge kan leva med.
Min kropp är underbar, den är vacker precis som den är.
Nu ska vi bara njuta av sommar jag och den för att tillsammans kämpa mot nya mål senare i år!

Från en av dagens 2 prommisar ;-)

Don't forget to love yourself!
Have FAB bloggisar!
PoK/ Trasdockan 

No comments: