Tuesday, May 6, 2014

Distansen välkomnas

Hej bloggisar!
Jag hade några dagars uppehåll i helgen från bloggen.
Kände att jag vill samla mina egna tankar lite, innan jag kan ge uttryck för dem här på bloggen.

SÅ; min debutsäsong inom fitnessvärlden är över!
Hittills har mitt 2014 kretsat kring tävlingar, diet och träning. Allt för jag har valt det!
Jag visste, mina nära och kära visste.
 Det var en egoistisk resa jag gav mig in på.

Jag har turen att omringas av ett socialt nätverk som har stöttat mig och förstått min satsning! De som har funnits där för mig på hela vägen igenom, har trott på mig lika mycket som jag har trott på mig själv!
För om jag inte från början, trodde på och kunde visualisera mig själv på scen, så hade denna resan aldrig blivit av!
Men jag VISSTE att jag kunde och att jag ville! 

Kanske var det tur att sista tävlingen, (Sweden Grand Prix), från början inte var planerad, utan blev ett beslut jag tog efter Battle of Scendinavia, och min besvikelse jag då upplevde!

Ni vet hur det är. Allt man gör första gången i livet, käns alltid mer speciellt än när man går igenom det en andra, tredje eller tionde gång!

Efter Sweden Grand Prix kände jag mig redo att ta mig an en kommande offseason. Jag fick ett värdigt avslut på min debutsäsong.

Även om jag känner mig redo och värdig en sommar att njuta och leva gott, äta god mat, unna mig något gott att dricka, en glass i solen, godis mitt i veckan om jag så vill, och vad gäller träningen, en vilodag extra i veckan från träningen och istället ge mig ut på hojen, träna för att jag tycker det är kul, och inte för att jag måste.
Även om allt detta är en lyxig känsla, så har min första vecka efter Sweden GP varit väldigt mixade känslor.
Jag har kämpat så länge för att komma i tävlingsformen, och nu, lagom till sommare är det dags att släppa på kontrollen och låta magrutorna sjunka undan en aning.
Det är egentligen inte den kroppsliga omställningen som käns jobbig, utan den mentala! 
Vetskapen om att det är okej att släppa på kontrollen, unna sig och njuta, men det betyder inte att bara för jag har gått på en 5 månader lång diet, måste, eller borde frossa i allt onyttigt som finns!
Det handlar om balans, medvetenhet och diciplin åt båda hållen. Både vid viktnedgång, men också viktuppgång.
Jag hoppas fina en hälsosam offseason form att må bra i, tills nästa diet börjar.

Jag följer några av de underbara och trevliga människor och tjejer på instagtam som jag har haft turen att lära känna under dessa tävlingar.
Några av dem gjorde sin sista tävling för säsongen nu i helgen som var, i Stockholm på Body Classic.
Jag följde dem med spänning, men inte utan känslan av att jag också ville utföra sista förberedelserna, cheka in på hotell, Registrera mig, äta riskakor backstage, och stråla på scen!
En känsla som förvissar mig om att detta är något jag ska och vill fortsätta med.

Jag välkomnar nu distansen till tävlingarna, som börjar kännas.
Jag har redan överlagt med mig själv och mina nära. Tillsammans med dem vid min sida har jag planer för framtiden inom tävlandet.
Mer om de planerna en annan gång.

Backstage på Sweden Grand Prix


Ha en bra dag bloggiar!
PoK/ Trasdockan 






No comments: