Tuesday, April 16, 2013

Uppskattning och tacksamhet känner jag idag...

Hej bloggen.
Härligt att jobba ju!
Jag är så tacksam för mitt jobb och mitt yrke. Att få hjälpa människor att leva så gott det går i livets sista dagar, de dagar jag jobbar i äldreomsorgen, att få hjälpa människor att förhoppningsvis se åtminstone lite glädje i livet, de dagar jag är i psykiatrin, och att få hjälpa människor till bättre hälsa och starkare hjärta och kropp, de dagar jag jobbar på gymmet.
Jag kan säga att jag nästan varje dag känner en tillfredsställelse i att göra nytta för andra människor där de som mest behöver det :-)

Igårkväll hade jag som vanligt på måndagar mitt dubbelpass i spinning och eftersom det var sista passet, denna terminen med måndagsgubbarna, så kändes det extra uppmuntrande att få lite uppskattning i form av en flaska bubbel.
De är ju för go'a mina spinninggubbar :-)!
Tack ska ni ha!

Nu ska jag njuta av lite rast här på jobbet. Pappa kommer och hämtar min bil, så den ska få nya däck och i eftermiddag ska Tor följa med mig till gymmet där ett benpass står på schemat.
Jag måste nog ta tag i mig själv och fixa ett träningsschema nu när jag har blivit mer seriös!

PoK/ Trasdockan

Bubbel och en magbild slänger jag med ;-)



No comments: