Tuesday, April 23, 2013

Ingen träning, är ogjord träning...

Tränade som sagt biceps och rygg på gymmet idag.
Det blev ett bra pass på 2 timmar. Men eftersom jag tränade själv idag och inte hade någon möjlighet till stöttning när det blir tungt, så känner jag tyvärr att jag inte får ut lika mycket av träningen då.
Man vågar ju lägga på mer vikt, och ta i mer, när man har någon som kan hjälpa till vid de sista tunga repsen.

MEN, något som jag tycker är viktigt att tänka på i såna lägen, är att ingen träning, är ogjord träning.
Jag gör så gott jag kan och använder mig hellre av hjälpmedel som finns till vissa övningar, än att inte utföra övningen alls.
Ta chins för ryggen exempelvis; Jag brukar få lite lätt stöttning på uppvägen av Danne när han är med.
Idag var jag själv, och eftersom jag har svårt att utföra strikta chins själv ännu, , så använde jag chinsmaskinnen, där man ställer in den vikt man vill ta bort från sin egna kroppsvikt.

Jag längtar redan till morgondagens träningspass. Då ska tuttarna biffas till ;-)...



No comments: