Wednesday, April 3, 2013

Tävla eller inte tävla...

Hej bloggen.
Efter 2,5 timme rygg och tricepspass i gymmet tar jag nu en PW i soliga staden.
Jag har fått lite att fundera på.

Stefan Henningson som håller i och arrangerar ahlströmertrofén varje år, (en bodybuilding/fitnesstävling för förstagångstävlande), håller just nu på att träna sin tjej på Korpen.
Tydligen har han sett mig i gymmet och vill ha med mig i tävlingen till nästa år! (2014). Han erbjöd sig att hjälpa mig med det mesta vad gäller träning, kost, postering etc.

Jag har sedan länge drömt om att vara med och tävla i just bodyfitness, men det är ett långt och krävande förarbete.
Som i stort sätt skulle behöva inledas nu vad gäller byggandet av muskler. (Eftersom jag är så lång så krävs det extra mycket muskelmassa för att få symetri).
Men han var oerhört inspirerande och motiverande och påstod att min kropp har jättebra förutsättningar :-D

Jag lovade att läsa in mig lite på internet. Och som jag känner just nu, så är det klart jag ska tävla, ännu en dröm att uppfylla? ;-)


Är det lite fitnesskropp jag har kanske? ;-)
(En bild från i sommras)

No comments: