Saturday, April 13, 2013

Lovely saturday!

Altså, jösses vilken härlig lördag.
Upp i tid för PW, sedan iväg för ett ryggpass med Danne på gymmet, och nu jobb.
Kan en lördag bli bättre?, bara massa nytta gjord ;-)

Ibland känner jag att jag älskar mitt liv :-)

Just nu befinner jag mig i en, ur fitnessbranchens perspektiv, så kallad "offseason-period".

Haha låter ju konstigt, eftersom jag hittills aldrig haft någon "onseason".
Men ändå logiskt, för man måste ju börja någonstans, och då är det just offseason som gäller.
Det betyder att man bygger muskler under en sådan period.
Man tränar hårt, (vaknar med träningsvärk VARJE dag), och som murbruk är kosten viktig.

Protein är det som bygger upp musklerna, men för att kroppen inte ska använda proteinet till energi, är det också viktigt att balansera med rätt mängd kolhydrater!
Något som kanske låter märkligt, eftersom så många nu för tiden undviker kolhydrater i sin kost. Det är en diet-trend.
Men nu är det byggartid för mig och jag måste ge vika för mina gamla vanor. Bara här krävs en disciplin och mental styrka, för att våga öka i vikt!

Jag ska ta några kroppsbilder någon dag snart och lägga ut här på bloggen.
Blir som lite "utgångs-bilder", för att sedan med jämna mellanrum följa upp hur min kropp förändras.

Hej hopp!
Ha nu en fortsatt trevlig lördagskväll!
PoK/ Trasdockan



2 comments:

Madde said...

Som blivande dietist värmer det lite i hjärtat när du skriver att kolhydraterna faktiskt också är viktiga. Man tillgodogör sig proteinerna på bästa sätt då ju!

Linda said...

Ja, de är viktiga för att hålla en god balans vad gäller kosten. Vad kul att du kikade in och lämnade en komentar :-). Tack Madde!