Tuesday, April 16, 2013

Att tänka på; Skillnaden

Hej bloggen.
Idag fick jag kört ett riktigt härligt benpass i gymmet. Tor var med såklart och stöttade sin mamma :-) "Kör nu då mamma!" ropade han så fort jag försökte vila några sekunder mellan repsen ;-)

Härligt att min familj och mina närmaste är så stöttande redan här i början av min resa :-)... Till och med Tor vill att jag ska tävla ;-)

Sedan finns det ju dem som försöker att "få ner mig på jorden". Eller snarare dömer mig, efter sig själva, redan NU.
Det enda de pratar om är hur svårt det är att komma i fitness-form, och inte allra minst i TÄVLINGSform.
De snackar om uppoffringar, enorm träningstid, den negativa kritiken man, som tävlingsdeltagare, riskerar att få, stentuff diet etc. Och allt detta från människor som aldrig ens försökt eller varit i närheten av att tävla, och, ( av deras inställning att dömma), aldrig heller kommer kunna göra det!
Alla deras kommentarer och upplägg har jag givetvis själv tänkt på och är mycket medveten om.
MEN det är också här jag finner skillnaden på dem och mig. Varför de aldrig skulle kunna tävla, och varför jag KOMMER kunna det!
Jag väljer att se på det mesta positivt, se förutsättningar, inte bara hinder och jobbigheter.
Jag väljer att vara medveten om eventuella motgångar, givetvis, men jag väljer också att redan nu, från starten, TRO på mig själv, och minnas det de dagar det kommer kännas meningslöst!

Här kommer lite att tänka på, både för mig skälv, men också till Er läsare som har mål i livet;

1.Man ska alltid minnas att människor dömmer dig, efter hur de känner sig själva...

2.Låt aldrig någon överföra sina egna tvivel på dig och din tro...

3.Du känner dig själv bäst, och det är bara DU som väljer dina framgångar...

4.Det finns ingen annan att lita på vad gäller stöttning i dina beslut, BARA du, all annan stöttning du får, är bara bonus.
Var självständig!...

Jag vet att folk på gymmet pratar om mig, eftersom ryktet har spridit sig om mitt tävlings-satsande, och många har plötsligt väldigt mycket synpunkter!
Oavsett om de tror på mig, eller inte, så kommer jag gå dit, med huvudet högt, och träna min kropp, medan de andra slösar sin tid på sina negativa inställningar till sig själva och sin rädsla att inte nå önskad framgång, vad gäller deras egna mål i livet.

Bara för att reta de som inte tror på mig nu, vill jag bara säga att JAG älskar min kropp, därför att JAG har format den.
JAG kommer inte skämmas någonting när JAG står på scen och visar upp mitt mästerverk,... NÄR det än blir!

Bicepspump på gymmet idag, och det är inte ens bicepsdag, det är legday :-P...

Och min skatt som är nybadad efter "träning" ;-)



2 comments:

Lena Askerlund said...

...Och du är min dotter som jag är väldigt stolt över! Krossa Jantelagen och tro på dig själv, kört hårt Linda!

Linda said...

Will do mami! :-D... And right back at you!