Tuesday, April 26, 2011

Lite om Tor

Nu sover Tor där uppe eftersom han har varit på dagis idag. Efter min MC-lektion så bar det direkt iväg till dagis då jag hade bestämt möte med en av dagisfröknarna, så vi hade lite utveckligssamtal och det kändes verkligen skoj att höra att han trivs och är så duktig där.
Han verkar vara sig lik såväl hemma som på dagis, och det käns bara rätt i mitt mammahjärta =)

Tor utvecklas ju hela tiden och nu i vår kan jag känna att han verkligen har tagit ett språng. Har pratar och gör sig förstådd väldigt bra med 2-3-ords-meningar, han tar för sig och är ett påhittigt litet barn. Många saker märker man som förälder, och att sedan få höra hur även dagis upplever samma utvecklig, käns skönt, för då får man lite bekräftat att det inte bara är jag och M som föräldrer som får se och ta del av Tors utveckling, och dessutom kan jag ju som mamma ibland få för mig att jag kanske bara inbillar sig att Tor verkligen är så duktig...;-), då är det skönt att höra att dagisfröknarna också tycker det.

Förresten så har jag ju nämnt att vi ändrade lite på Tors dagistider för några veckor sedan. De nya tiderna funkar hur bra som helst och Tor verkar stortrivas med dem =)...Han ska ju ha skoj saker att se fram emot på dagis, inte bara äta och sova, utan även massa lek med de andra barnen ;-)


Bilden är tagen i vintras vid en dagishämntning, bara så ni inte tror att vi är enda delen av sverige som fortfarande har snö och kyla ;-)

No comments: