Thursday, April 14, 2011

Alot's going on...and I love it!!!

Hejsan bloggen!

Det är mycket i mitt liv just nu...och jag har en händelserik vår och försommar framför mig...

Igår hade den nya styrelsen på Kopren sitt första möte, och det känns att vi är ett riktigt bra gäng som verkligen vill det bästa för Korpens framtid och våra motionärer...Många positiva ändringar kommer att ske, och jag är stolt att vara en del i dem =)..

Pilatesen sätter igång om några veckor på Korpen, och fram tills dess måste jag verkligen öva stenhårt...Det är skoj, men kräver även självdisiplin de dagar jag är mindre motiverad ;-)...
16-20 Juni far jag till Uppsala för en 3-dagars utbildning...Där ska jag bo hos underbara Linnéa och även passa på att uppleva och njuta av lite sommar i den stad som jag faktiskt fell in love with, när jag var där i höstas =)...

Idag tog jag Tor med mig till den nyöppnade, Andreas Widells, trafikskola i stan.
Där anmälde jag mig till "riskettan", och bokade in min första MC-lektion på onsdag nästa vecka...
Det är dax för mig nu att förvandla en dröm till verklighet, och jag känner mig så exalterad!

Som sagt, Alot's going on at the moment, men jag känner en oerhörd vilja och kämparglöd för de planer som jag har, och dessutom känner jag mig stolt över mig själv att jag inte bara sjuter på saker som jag vill göra NU...Jag känner mig lixom lite "freespirit" så att säga och jag älskar att utveckla mig själv...OCH att tillåta mig själv till det dessutom =)...

Jag tror faktiskt att det är oftast där hindret för många sitter, att inte tillåta sig själv att utvecklas inom sina drömmar...antingen "finns inte tiden", "ekonomin"...eller så känner man att "det är för sent"...
Men man ska också komma ihåg..."there´s no sutch thing as the perfect moment", men jag är säker på att det kommer finnas tillräckligt med tillfällen i livet då man ångrar vad man hela tiden menade att göra, men aldrig fick gjort...

Jag antar att det i slutändan handlar om att hellre se möjligheterna än hindren...
Just A thought...

Hoppas Ni också har en härlig och inspererande dag...

PoK/ Trasdockan

3 comments:

vbf said...

Varfor gick du inte till Anneli på "Nya" istället for den snubben??

Linda said...

Jag pratade med henne i förra veckan...men hon hade inte kvar sina MCs...och vad jag förstod så utbildade hon inte för MC längre, så hon rekomenderade någon ny kille på "Focus"...men så såg pappa en annons i tidningen om detta nyöppnade stället...(som faktiskt öppnar IDAG), så hade han lite startpaketserbjudande etc för sina första 30 kunder, så jag tänkte why not...Han är ju sonen till de som äger "Focus"...

vbf said...

Ahaaa, jag bara undrade for det är en kille i stan som inte har så bra rykte fast det ska jag nog inte skriva om här och det är säkert inte han ändå...
Lycka till!!!
Kram xx