Tuesday, May 25, 2010

Bad, muffins, och hjärtesorg...

Tor och jag har spenderat förmiddagen med en snabb matshoppining, och sedan iväg till badhuset där vi mötte upp med vännerna Ida och Wallentin.
Killarna plaskade och busade i vattnet, och till vår överraskning så var varmvattensbassängen öppen =)...Jag är så glad att jag och Tor hann med att åka till badhuset en sista gång för denna sänsongen, för nästa vecka stänger de badhuset, och utomhusbadet i Lidköping gäller över sommaren.

Jag har bakat två sorters muffins, (äpplemuffins, och chokladmuffins), och lagat en lasange nu medans Tor har sovit, så nu är det dax att väcka honom, han ska hinna äta lite innan Ida och Wallentin kommer på fikadate i detta gråmulna väder =)... Det blir mysigt =)

Det gör lite ont i mitt hjära också, då min älskade Pepsi har gått och skadat sin lilla tass. Den är sårig och jättesvullen så ikväll är det jag som sitter och väntar på att min katt ska vakna efter nedsövning hos vetrinären. Klockan 16.00 ska vi vara där, och sen vet jag inte hur lång tid det tar...Stackarn kan knappt gå, men han ska bli bra nu...



2 comments:

VBF said...

Stackars lille Pepsi som är "pawly"...=(
Hoppas Farbror/tant vetrinär hade ett bra botmedel.
Kram till Er. Jx

Linda said...

Farbror lille Pepsi...Men det gör så ont i mattes hjärta att se sin lille älskling kämpa och ha ont.
Men nu är tassen ren och fin så han kommer bli bar nu =)...TAck för tanken!