Wednesday, May 19, 2010

Bildkollage från dagen!

Här kommer lite bider från våran dag. Den har varit underbar och helt speciell käns det som...
Dax för babyrytmik...(sista för denna terminen)
...men först lite fika leverpastejsmörgås (Tors favvo)...
...sen är Tor laddad!
Kazoo...
Tröttis efter babyrytmik somnade när vi gick en prommis väl hemma...
Svettig mama på prommis...
Till lunch blev det korv och potatismos på verandan...Hade varit gott att grilla, men jag vågar mig inte på sådant, så korven blev stekt...
...mmm...

Med korv i magen och sol både på himmelen och i sinnet, så begav vi oss till skogshyddan där vi köpåte glass och lekte lääänge på lekplatsen. Tor var SÅ happy, hans ögon bara lyste!


Älskade, älskade barn!...
...alltid vill jag minnas dessa underbara dagar som vi har haft under tiden som jag har varit mammaledig...
Sol, värma, lek och massa bus gör att man blir trött...och i väntan på att pappa skulle komma hem så tittade Tor på tv, medans jag hängde tvätt och lagade middag...
Imorgon börjar jag jobba...Det är på riktigt nu, och min tid som mammaledig är över...
Visst kommer jag fortfarande vara hemma en del dagar eftersom jag bara jobbar 50%, men den där mammaledigheten som kändes så lååång innan den hade börjat...har tagit slut innan jag ens har hunnit blinka käns det som.
Verkligheten och den vardag som vi ska leva i på riktigt är här.
Jag är så tacksam att jag har haft möjlighet att vara hemma med Tor såhär länge under hans första tid i livet =)...
...Jag är också så tacksam för framtiden...

No comments: