Thursday, May 13, 2010

Senaste tiden...

Hej bloggen!...
Sitter här och tänker att nu tusan är det dax att dokumentera lite här på bloggen ;-)...Det var ett bra tag sedan sist.
Livet är busy, busy för tillfället, men också happy, happy...
Jag har gått bredvid på nya jobbet och känner mig redo att sätta igång att jobba och gå på mitt schema som startar på måndag...även fast jag är ledig de 3 första fagarna ;-)...
Det är annorlunda, och inte likt något annat arbetsätt som jag är van vid, så jag räknar med att det kommer ta några arbetsdagar innan jag kommer "in i det" på riktigt...men åh så spännande =)
Dessutom har jag fått reda på att jag börjar redan i sommar att ha egna spinningpass på Korpen. Jag pratade med en av ägarna på gymmet härom dagen och tydligen ska jag till och med få vara med på nästa persolnal-möte/ fest/ afterwork, för att planera lite etc...Det ska bli så kul att få hålla på med spinning på en annan nivå och ett annat sätt =)...Jag har redan börjat spana på lite musik till mina pass...och eftersom jag älskar att spinna högintensivt, och älskar house-musik så kommer mina pass vara fartfyllda ;-)...
Eftersom det är ledig dag för de allra flesta av sveriges befolkning idag, så bestämmde vi oss att ha lite "fest" här hemma igår, och bjöd våra kära grannar Niklas och Julia på indisk buffé och gott att dricka igårkväll =)...Vi hade en trevlig kväll i goda vänners sällskap och vi är så glada att bo 3 meter från dem ;-)...hehe
Indisk buffé hemma hos oss igårkväll med kära grannarna =)

I helgen kom min pappa och Anneli på besök. Pappa åkte motorcykel och Tor fick sitta upp och känna sig tuff =)...

Tor på morfars motorcykel

Happy mysisar
Pepsi solar gärna uppe på matkällarkullen ;-)...
MY LOVE
I tisdags var det äntligen dax att hämta våra nya trädgårdsmöbler.
Jag har trånat efter dessa länge, och föreställt mig, mig själv sittandes på våran inglasade veranda i sommar och se på solnedgången med ett glas vitt i handen...
Nu är det mina!...okej...lite Marcus också ;-)

Mina nya, älskade och mycket efterlängtade trädgårdsmöbler.
Fick dem i tisdags och de är en fröjd i mitt hjärta ;-)
Hoppas att ni som fortfarande läser här på bloggen har det bra, och att ni njuter av vårfeeling...även om det är en gnutta kallt utomhus. Snart kommer säkert värmen =)...
PoK/ Trasdockan








4 comments:

VBF said...

Ja, det var på tiden att du fick lite inlagt här. Jag (och helt säkert många med mig) har saknat dig. Kul med alla goda nyheter. En liten house-version av "Crazy" kanske kommer med i passet.
Ville också passa p9 att säga att Tor hade en VANSINNIGT snygg keps på sig och såg väldigt cool ut på morfars hoj. Kram kram till alla, Jx

Linda said...

Ja, Tor tycker mycket om sin keps...Det hänger gärna med när vi ska ut =)
"Crazy" i housevertion skulle kanske passa bra...ska kolla på det...men jag har hittat en bra vertion av Insomnia ;-)...

Jessie said...

Blev ju kanoners med nya möblerna :) Om du kör ett pass med lite upphottade dansbandshits lovar jag att du har en säker medspinnare... Kanske iaf ;)

Linda said...

Tack för ideén Jessie...Skulle faktiskt kunna bli ett poppis pass tror jag...Musiken är ju viktig ;-)...och jag ser fram emot att se dig bland spinningcyklarna...skulle vara jättekul om du kom och provade nån gång iaf =)...Vi ses ikväll!